19 augusti 2015

Rådgivning och behövliga ting

Idag hade jag ett vanligt kontrollbesök hos rådgivningen, jag var till samma som senast så alltså inte till min egen. Vi pratade en del om hur jag mår och hur jag tror att babyn mår. Babyn har allt bra, den visar nog hela tiden att den är med. Jag har haft lite sammandragningar som jag vaknar av på natten och rådgivningstanten sa att jag sku fundera vad jag gjort på dagarna när jag har sammandragningar på natten. Nu vet jag precis vad jag gjort, varit hemma med Matilda.
Babyns puls hördes bra och den har lagt sig med huvudet ordentligt neråt men är inte fixerad. För min del sku den kunna fixera sig och börja göra sig startklar.. Eller åtminståne sjunka ordentligt neråt så jag snart kan börja andas normalt igen. Nu trycker det så ihop alla mina inälvor att jag får dra ordentligt efter andan för att ens få in någon luft.
Jag har brukat väga mig hemma alltid samma dag som det är rådgivning för på rådgivningen mätar man själv också blodtrycket innan man går in. Så allt finns bara på en lapp jag sedan ger. Nu har rådgviningstanten vägt mig där hos sig och hennes våg visar 1kg mer än vår hemmavåg. Så nu har min viktkurva gjort ett litet hopp, int för att det nu har någon större skillnad. Men jag gillar de lägre talen bättre ;). Blodtrycket är bra, 120/68 idag som är lite högre än mitt normala.
Vi bokade in nästa tid som blir om 2 veckor till min egen tant. Och så skickade hon remiss till blodprover i vecka 36, och något annat prov man sku lämna.

Efteråt sku det ha varit gott med kaffe på torget men orkade inte trängas med alla pensionärer så gick bara till de butiker jag tänkt och så till Konstfabriken för att fortsätta letande efter det jag behövde.

Nya pjamasbyxor, mascara och ansiktstvätt. Ballerinan så jag inte behöver gå med crocs på bröllop :D och så lite underkläder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)