21 augusti 2015

Födelsedagmiddag

På onsdagkvällen firade jag min födelsedag med mina flickvänner med att gå ut och äta. Jag fick välja vart vi sku gå och valde att gå till Fryysarinranta som jag inte besökt på några somrar. Fryysarinranta är ett mysigt ställe vid ån där man kan sitta både inne och ute. Vi valde att sitta inne då det ändå var ganska kyligt ute. Vi beställde dricka och när den kom hade de lyckats trolla dit en födelsedagsdrink åt mig. Som var precis i min smak, syrlig men inte sur.

Till förrätt delade vi på en snigelpanna. Ingen av de andra hade smakat på sniglar förut och det tog nog en stund innan de bestämde sig för att våga prova. Jag sa att det smakar bara vitlök. De konstaterade att sniglar var helt okej, smakade vitlök och var som att tugga en champingjon :D.
Jag tycker sniglar är gott, så måste nog fråga mamma om hon kan bjuda på sniglar under hösten.










Till huvudrätt tog jag entrecoté och det var riktigt gott med en biff. Någon efterrätt orkade vi inte med men några drack kaffe innan vi begärde räkningen.


Vi gjorde en liten kvällscruising innan de släppte av mig hemma. Jag hade en mysig kväll med de finaste flickorna.

I Janinas mega väska hon bar omkring på hade de gömt min present; en alkoholfri skumppa och en muminmugg.

Tack ska ni ha <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)