5 augusti 2015

MB ohohups

Förra veckan flyttade en ny vagn in hos oss, en Mountain Buggy One+. Det är en syskonvagn som också går att använda som enkelvagn.
När vi kom hem med vagnen, som jag köpte begagnad via facebook, var jag lite orolig över vad jag hade gått och gjort, det var ju endå en avsevärd summa pengar jag gett för den. Men det som är bra med begagnade vagnar är att man förlorar inte så mycket när man säljer vidare.
Men ack väl när jag väl provkörde vagnen ordentligt här hemma var jag såld! Med låst framhjul rullade den på sandvägen utan problem. Den var till och med lättare att köra en vår Crescent, men det beror nog på att det är 1 hjul mindre som gör att den svänger lättare.
Samma dag provkörde vi den med 2 barn i, som tillsammans vägde 25kg. Nu körde vi den i gatorna i stan med olöst framhjul men trots vikten i den rullade den nästan av sig själv! Jag blev alltså helt övertygad om att jag gjort ett bra val av syskonvagn.
Igentligen hade jag bestämt mig för att vänta med syskonvagn till hösten för att se om vi behöver en, men nu när denhär kom framför näsan kunde jag inte hålla mig. Under sommaren hade jag kollat på olika syskonvagnar, vad de kostar, storlek och vad andra tycker om den. Denhär modellen fastnade jag för men det finns inte så många begagnade och som ny är den lite väl dyr för min plåmbok.
Förra veckan försökte jag också få Daniel och prova den men han tyckte inte han behövde (helt tydligt delar han inte mitt intresse :D).

Matilda är stormförtjust i den nya vagnen och skriker varje gång hon måste kliva bort 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)