5 augusti 2015

Rådgivning och läkare

På måndagen hade jag ett rutinbesök hos rådgivningen. Eftersom min "egen tant" är på semester fick jag gå till en annan. Lättast är det ju att gå till en och samma som varit med från början av graviditeten och är insatt i situationen. Vi pratade lite om hur jag mår och orkar, kollade hur babyn har det i magen osv. Babyn mår bra, hjärtljuden varierar mellan 135 och 160, jag känner bra rörelser, den har huvudet neråt men är inte påväg ut ännu.
Det är nog verkligen skillnad på rådgivnings"tanterna", hon som jag gick hos på måndagen är ganska ny och jag fick känslan att hon följer böckerna ganska mycket. Vilket ju är bra. Då sopas ingenting åt sidan som oviktigt. På måndagen kändes det noga hur babyn ligger och fostervattenmängden. När jag väntade Matilda kunde inte hon på rådgivningen säga åt vilket håll babyn låg i magen. Min nuvarande rådgivningstant kände nog efter hur babyn i magen ligger men sade ingenting om vattnet senast jag var där. Jag funderar lite hur mycket jag mera info jag borde få än vad jag får..

Igår var jag till läkaren eftersom min sjukledighet tog slut. Vi pratade en lång stund om hur vi ska fortsätta under hösten och så gjorde hon en inre undersökning för att kolla läget. Medicinen jag började i Juli ska jag lämna bort (fast jag själv tycker det är lite tidigt att lämna bort den, den har kanske inte ännu kommit till sin fulla verkan) och så ser vi när babyn är på utsidan om jag behöver få någon medicin. Sjukledigheten fortsätter tills jag har nästa läkarbesök om några veckor.
För min del blir det en del extra besök på rådgivningen och hos läkaren, men det är bra att saker tas på allvar..

När jag kom ut från rådgivningen igår morse stod pappas bil parkerad utanför så ringde till honom och han bjöd på morgonkaffe på torget. Så nu fick jag mitt torgkaffe jag velat ha hela sommaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)