3 augusti 2015

Tillbaka till vardagen

Så var semestern över och det är dags att hitta vardagsrutinerna igen. Jag ska ännu vara hemma några dagar, sjukskriven som jag är.. 
För oss alla blir det långa dagar då Daniel denhär månaden har sin arbetsplats i grannkomunen och lång arbetsväg. Matilda ska imorgon tillbaka till dagmamman efter 6 veckor hemma, får se hur det ska gå.. Jag tror det är riktigt bra för henne att få umgås med andra än mamma och pappa. Och lära sig att vänta och dela med sig. 
Dagen började idag med att Matilda blev ledsen då pappa inte var hemma när hon vaknade och sedan tyckte hon att hon kan stänga av öronen och inte lyssna på mamma. När vi sku fara iväg till rådgivningen startade ju förstås inte min bil. Tur var Daniels bil hemma så vi kom iväg ändå. För att i stan märka att det inte finns någon kiekko i bilen! Det var bara att lämna bilen och hoppas på att inte få böter. 
Hemma tillbaka blev vi ute på gården och jag förstår inte vad fröken fått för temppor då hon börjat äta sand i sandlådan?! Slevar riktigt i sig sand med spaden, suck o stön -.- . 


Igår, sista semesterdagen, hoppade vi i båten och for ut till skären. Liiiite fick vi skumppa och hoppa men bra gick det. Chillade och vilade där hela dagen och kom hem när magarna var mätta :)

Nu och sova, imorgon är det tidig väckning, huh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)