30 september 2015

Dålig senaste vecka

Denhär veckan har börjat bättre än förra veckan. Hela förra veckan var jag på så dåligt humör, allt var bara negativt och allmänt dåligt. Ingenting orkade jag ta itu med och kände mig helt apatisk. Kände mig som världens sämsta gu'mor när jag inte ens fick iväg skickat ett födelsedagskort. Måndagen hade jag dessutom börjat få flunssa som gjorde mig extra trött de följande dagarna, men det blev ingenting värre och det värsta var över på 2 dagar. Daniel jobbade långa dagar och det kändes som att jag inte såg någon annan än Matilda och mamma på hela veckan. Fast jag ju nog träffade andra också. På tisdagen hade vi ordnat en liten "fest" åt Nannu och bebisen, en riktig överraskning åt henne. På torsdagen var vi med Matilda till lekparken i Södis, bara för att göra nånting, men förstås började det regna efter en liten stund. På lördagen kom J med E hit och leka, men Matilda och E kan inte ännu riktigt leka tillsammans.
Måndagen hade jag en helt okej dag men Matilda var fullständigt avig direkt från morgonen, helt hopplös. Åt ingenting och sov dåligt, gnällde och skrek, huoh! På eftermiddagen kände jag att nej, nu far vi ti Kerava på loppis bara för att göra nånting. Tog med N och bebisen. Kom hem med crocs och en traktor åt Matilda, o en windfleece åt babyn i st 74.
Kände förra veckan att det är massor jag vill få gjort här hemma så igår skrev jag en lista på vad jag eller vi ska göra helst denhär veckan. Några punkter fick jag bort redan igår. Idag har jag också fått gjort lite, fast inte sådant som finns på listan. Men bättre att göra någonting överhuvudtaget!


Satt in syskondelen i kärran så nu är den klar att användas. Igår köpte vi skruvar till skötbordet så vi fick det i skick. Så dammsög jag ännu Matildas vagn så nu är den sandfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)