30 september 2015

Rådgivning

Förra måndagen hade jag ett besök på rådgivningen. Allt var som det skulle, inget extra. Svullen men det får jag bara leva med när det inte finns andra symptom på förgiftning. Jag frågade om ett bälte till höften då jag har så hemsk foglossning, och det var bara att hämta ut ett hos fysioterapeuten. Några gånger har jag provat bältet men det blir nog nästan bara värre med det. Men jag har iallafall gett det ett försök.
Nu på lördagen gick vi förbi 37+6, då Matilda är född. Så det här är helt nytt för mig om vi säger så.
Idag hade jag kontroll igen och lite bättre kändes det efteråt än förra veckan då jag bara var sur på "tanten". Idag kände hon att babyn har sjunkit lägre ner och fixerat sig. Skönt att det iallafall händer någonting. Babyn hade ganska låg puls, 120-130, men den kanske sov ? Mitt blodtryck har hållits lågt, visst är det högre än vad jag normalt har men inte farligt högt.
Vi bokade in nästa tid till slutet av nästa vecka, 2 dagar före beräknat. Hon menade att vi inte ses nästa vecka utan att hon kommer på hembesök veckan efter. Jag sa att vi nog ses nästa vecka.

Jag är lixom färdig med denhär graviditeten nu. Det är absolut ingen "njutning" mera (har knappast varit det heller) utan bara frustrerande. Fötter och händer fortsätter svälla, ibland kan jag inte ens böja på fingrar och tår! På måndagen fick jag inte på mig mina egna crocs utan fick ta Daniels. Fast babyn sjunkit neråt de senaste veckorna är den ändå jätte högt upp. Förra veckan låg den med huvudet neråt, rak rygg och rumpan mellan mina revben. Det är väldigt obekvämt för mig för det trycker på alla inälvor och gör att jag inte kan böja mig eller luta mig framåt. Magsäcken har jag under vänster revben, gissa hur underligt det känns när det kurrar under revbenen ?! Nu känns det som om babyn lite flyttat sin rumpa åt sidan, så den inte hela tiden är där och trycker i "gropen mellan revbenen". Höfterna och ljumskarna är sjuka, värker och fungerar inte som de ska. Det är många veckor sedan jag klarat av att ligga på rygg och fått turvisas att sova på sidorna under natten. De senaste nätterna har det också tagit sjukt att ligga på sidorna, så jag får vända mig hela tiden. På nätterna har jag mest sammandragningar som ju också gör att jag vaknar mycket och måste gå på wc. Nu har jag sammandragningar på dagarna också men de känns mycket starkare på natten. De senaste dagarna har jag haft "mensvärk" typ hela tiden, jag hoppas det betyder att det är någonting på gång. Men alla vet att man blir på dåligt humör av mensvärk! Som ni märker så börjar jag verkligen tröttna på denhär kroppen nu och vill ha tillbaka min "egen" kropp.
Nå högst 4 veckor kvar, som hon så snällt tröstade mig med på rådgivningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)