14 september 2015

Foglossning ?

Om foglossning är det när man tror att kroppen ska falla i bitar och man bara vill vråla av smärta är jag nöjd att jag sluppit det såhär långt och slapp det helt och hållet med Matilda. Nu är det "bara" 6 veckor jag behöver lida av det. Riktigt tillräckligt det också då hela höftpartiet är så sjukt att ingenting känns bra, det tar sjukt att gå, stå, sitta och ligga. Jag vet inte hur jag ska hålla mina ben för att det ska kännas bra. Höfterna känns helt lösa, som om de sku vara urled. Enda positiva med att det är löst är väl att babyn nu garanterat har plats att ta sig neråt och ut. Ifall det förut var för trångt..

På lördagen var jag och provade ett babybelt som biträdet gladeligen klädde på mig och var så nöjd att jag nu slipper värken, i ryggen. Nå det var ju helt fel bälte då jag inte har någon värk i ryggen och sku behöva ett bälte som håller höften på plats. Har rådgivning om en vecka så får väl fråga då ifall det finns något bälte att låna.

Sådär som socker på toppen har min kropp igen samlat extra mycket vätska så fötterna är som sjuka klumpar och fingrarna vill knappt böja sig.

Blää.

6 kommentarer:

  1. usch då :( ja prova ju ett såndänt bälte men ja va int så förtjust... de kändes ju somatt höften va mer "på plats" å de va skönt men lika sjukt va de endå.. fråga på rådgivningen om de finns möjlihet ti att få akupunktur! De va faktist någo som hjälpt, en gång i veckan va ja väl då under charlies graviditet när de va som värst å de hjälp faktist jättebra fast ja int först trodd på de :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo man vet ju int hur ett bälte fungerar före man har prova, de känns iaf som att om höften sku hållas på plats sku de int ta lika sjukt :/ ja tvivlar på att här finns möjlighet ti akupunktur, o när de e så lite kvar av graviditeten så e de väl bara ti lida me de :/

      Radera
    2. du kan ju endå fråga, här e de barnmorskona som sätter nålana, man kan tilome få de som smärtlindring under förlossningen.

      Radera
    3. några barnmorskor på förlossningen har gått utbildning i akupunktur o man kan få de under förlossningen som smärtlindring nog :)

      Radera
  2. Försökte skriva hit redan igår, men tydligen ha de int kommit fram. Men usch, låter inte alls roligt. Kämpa på!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)