8 september 2015

Rutinläkarbesök

Idag var det tid för rutinläkarbesöket på rådgivningen. Igentligen ska besöket vara först om en vecka enligt mina graviditetsveckor men "min" läkare hade inte tider nästa vecka och att flytta till sen följande vecka var inget alternativ enligt rådisen.
Läkaren mätte magen (igen, den är mätt på torsdagen) och lyssnade på babyns hjärtljud. Magmåttet var nu 1cm större än förra veckan men sen igen är det olika som mätt. Där nere är allt ännu fast och inget som tyder på att babyn sku vara påväg. Lite missnöjd över det, tycker det gärna sku ha fått ens mjukna... Babyns huvud är en bit nere men jag tycker ännu också den sku få fara längre ner.
Det verkar som om det är en lång baby då huvudet är nere men fötterna ännu är uppe vid min bröstkorg. Den sparkar på min lever så det är riktigt sjukt också på utsidan.
Ganska lite sparkar babyn igentligen, den bökar mera omkring i magen, sträcker på sig, vänder sig och tar massor med utrymme.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)