5 september 2015

Första veckan i September

Denhär veckan började jag med en arbetstur, den sista på mycket länge. Kanske den sista på min nuvarande arbetsplats, det återstår att se. Jag hade några semeterdagar att ta ut så resten av veckan har varit semester för min del.
På tisdagen chillade jag en stund hos mamma men var kanske mest i vägen i deras flyttkaos.

Firade mina semesterdagar med ett glas vin, oj så gott det var!
På onsdagen hade vi hemmadag med Matilda. Lekte inne och ute, Matilda fick riktigt 2 gånger åka kärra till postlådan under förmiddagen. På eftermiddagen hade vi gäster. Kvällen spenderade vi hos grannarna.
Torsdagen var dagmammadag för Matilda och rådgivningsdag för mig. Rådgivningsbesöket var ett vanligt besök där vi kollade mått och hjärtljud. Babyn har allt bra, börjar kanske vara lite trångt och den kunde flytta sig neråt. Mina värden var helt okej, hb har lite sjunkit men är inte för lågt. Vi bokade läkargranskning och följande besök ännu inom septembermånad. På kvällen var vi på en husvisning så nu har husbyggeflugan bitit igen..
På fredagsmorgonen tog jag och Matilda med Tessa för lite shopping i Jumbo. Där var deras runda dagar som nog inte var mycket att hänga i julgranen. Men jag köpte tröjan jag var ute efter och så fick Matilda säsongsmuminmuggen till sin samling då den var nedsatt.

Vi åt lunch på Chicos, ett överraskande barnvänligt ställe:)
Idag har vi haft en familjedag på språng. På förmiddagen var det butiksbesök och lite TW-fixande. Hem på dagsvila och så for vi till Ikea. Och vi var verkligen inte de enda besökarna! Helt hemskt så det var människor där. Och det enda som jag verkligen behövde därifrån var förstås slut. Med hem kom ändå lite annat smått, som en mörkläggninsgardin, wc-pall åt Matilda och förvaringslådor. På ditvägen kom det ett riktigt skyfall över oss på motorvägen och man såg ingenting ut genom fönstret, efter det kom det 2 så fina och starka regnbågar. När vi kom hem kom Matildas täti på besök och sedan Daniels bastugäster. Så jag har lördagskväll för mig själv med ett glas cocis och netflix.

I kylskåpet fansn en färskost som behövde användas och Daniel beställde irish coffee ostkaka
Till imorgon har vi inga planer men söndagarna brukar nog fyllas ändå. Jag tänkter iallafall tvinga Daniel upp på vinden och hämta ner alla lådor med babysaker så jag i veckan kanske lite kan ställa igång i babyrummet.

2 kommentarer:

  1. Alkoholfritt vin? Är det gott? har alltid funderat på de.. dricker själv inte alkohol mera men tyckte i tiderna om vittvin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alkoholfritt jo. Det är ju smaksak vad man tycker om, jag tycker de är ganska söta då jag annars väljer ett halvtorrt vin. Men sådär om man nångång vill ta sig ett glas vin så smakar det nog riktigt bra :)

      Radera

Tack för din kommentar :)