6 oktober 2015

Kylig tisdag

Idag vaknade Matilda redan innan kl 7, jag tycker det är betydligt skönare när hon sover till 7:30. Fast jag själv vaknade redan halv 6 idag och inte kunde somna om. Nå när vi nu en gång var uppe i tid så var vi färdiga med alla morgonsysslor redan kl 8 och jag bestämde att vi far med mamma till stan eftersom mjölken var slut.
Det blev ett besök i muminparken där vi fick vara helt ensamma en stund innan det började dyka upp andra barn. Kallt som sjutton var det! Både jag och Matilda hade nog helt för lite kläder på oss. Jag i synnerhet med crocs och rock som inte går fast..
När jag tyckte det blev för kallt gick vi in till köpcentret för att värma oss. Tillsammans med alla pensionärer. Vi tog lite mellanmål på cafe picnic. Matilda njöt så av sin pirog, att sitta och se sig omkring på människorna som gick förbi. Hela caféet var fullt med gubbar, är tantorna och shoppar eller vad ?
Sedan blev det ännu matbutiken innan vi kom hem. Matbutiken är nog ett projekt för sig när man har Matilda med, och ensam med henne far int jag till butiken för att handla mer än 2 saker.





På eftermiddagen kom mamma hit och leka med Matilda. Och sedan fick hon henne att äta mat, något som inte är det lättaste. Kvällen gick bra med utelek och städa undan legorna inne för Matilda. Kl 20 var hon i säng men tog länge förrän hon somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)