7 oktober 2015

Början av Oktober

Jag hade ren tänkt att det blir nattbloggande förra natten då jag de senaste nätterna varit vaken flera timmar mitt på natten. Så sku förra natten ha varit lika sku jag bra ha kunna blogga istället för att bara ligga o vända mig i sängen. Men som tur sov jag lite bättre!
Dessutom hade jag lite hoppats på att fara och föda igår, men den sjätte kom och gick, och här sitter jag ännu med min mage -.-.

Förra torsdagen var Christa och Karin här och bakade bulla med mig. Runt 70st bakade vi och 50 for i frysen för att ha när det kommer kaffegäster. Blev örfilar, snurror och "skithögar" :D.



På fredagen hade vi familjen L på kvällsvisit. Mat och bastu, som alltid. Vi hade fixat varsin saltig paj och Nannu stod för efterrätten. Med pajen drack vi skumppan jag fick till födelsedagen, god var den så tack flickor! Karlarnas bastubad tog igen hela kvällen och de stora flickorna fick turvis vara med en stund. Lite ifrån varandra då det blev en del hårdragningar och bråk..




Gick in i vecka 40 och hoppas babyn vill komma ut snart! På söndagen var det det stora barnloppiset men jag hittade ingenting av det jag sökte. Så det blev en billig runda. Matilda fick en lite verktyg, en potta till dockorna och en huppare. Babyn fick body och byxor från me and i. Söndagskvällen spenderades hos familjen L med Ida och barnen. A som var enda pappan fick agera lite lekfarbror :D. Vi lagade ungpotatis och röror till.



Mamma förser mig med lingon så kokade vispgröt åt oss, helt själv första gången.  Matilda är nu inte sådär förtjust i vispgröt men nu sjunker det några skedar iallafall.



Daniel har flera projekt pågång ute på gården, vår gård ser ut som ett bombnedslag kan man milt sagt säga. Nu har han satt igång att bygga ett nytt vedlider, bakom det gamla. Jag väntar att det ska bli färdigt så det gamla vedlidret kan motta hans verktyg som nu finns inne i huset! Om någon sku donera ett garage ti oss bara..


Sådär kort om den senaste veckan. Denhär veckan har jag ännu flera roliga saker att se fram emot. Som tur, så blir inte tiden så lång att bara vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)