8 oktober 2015

Dags igen..

Så var dehär igen; Galna Dagarna på Stockman. Antingen älskar man dem eller så hatar man dem. Jag älskar erbjudanderna men hatar folkmängden. Spenderade onsdagsförmiddagen där med en hel del andra. Onsdagen är nog säkert den dagen då det är mest folk, många som tar ledigt från jobbet för att kunna gå!
När jag var jag förvånad över hur litet människor det var, man rymdest ju bra och se på saker, ingen trängsel eller folk som rotade som galningar i lådorna. Direkt hittade jag 2 tröjor som åkte ner i kassen. Ett par byxor som jag ville ha, så ringde mamma och sa att hon får prova vilken storlek som är bra. Mötte upp Janina när hon kom och så gick vi omkring en stund innan vi tog paus med morgonkaffe. Sedan fortsatte jag ensam, fyllde en gul kass med kläder, och lite annat.
Det fanns många bra erbjudanden på plats som inte fanns i katalogen att se på förhand och jag hittade flera nya plagg åt mig själv. Jag vet ju vad jag gillar att gå med och det är inte alltid så lätt att hitta sådant jag gillar bland dagens mode. Tur är det tröjor som gäller i höst!
Lite besviken blev jag då det inte fanns svenska böcker alls på erbjudande, några ynka få men ingenting som passade i julklappassäcken.
Åt Matilda och babyn blev det inte just någonting alls. Matilda är där mitt i mellan babysidan och flicksidan med kläderna. Och när jag inte vet när storlek 98 ska tas i bruk så idest jag inte köpa något större lager ännu. Babyn igen har en bra basgarderob ända till storlek 68 och eftersom det inte fanns något "extra" köpte jag inte heller bara för att det var billigt. Åt Daniel hittade jag, som vanligt, lite plagg som kommer packas in om han inte väljer att betala dom själv.
På kosmetiksidan hade jag hoppats att de fuskat och lagt fram av torsdagens erbjudanden redan på onsdagen men nej. Så inget hårspray och ingen mascara blev det. I Delikatessen var det fullständigt kaos mitt på dagen. Man kunde gå längs gången in och sedan längs bakväggen. Köerna till kassorna räckte genom alla hyllor till köttdisken så det var inte mycket att gå bland hyllorna och se vad som fanns på erbjudande. Jag fick iallafall min gouda ost, och yoghurten som var billig.
Såg på en kappa/rock som jag inte idest köpa då jag inte kunde prova den och nu stör det mig att jag inte tog den ändå.

Hoppas BedHead schampot är värt pengarna. Lite städmedel och bykpulver. 

4 stycken tröjor, 2 st likadana och 2 par likadana byxor så jag har någonting att sätta på mig medan magen krymper

Strumpbyxor, skjorta och byxor till Matilda, byxor åt babyn. 
Och inga känningar på någon förlossning fast jag tänkte att galna dagar nog kanske gör sitt, men nej. Istället har jag sovit som en stock hela natten :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)