17 oktober 2015

Dop och 2 års kalas

Den här festen hade jag tänkt gå på med en baby på utsidan, men till min besvikelse fick jag gå med min enorma mage istället. Nå nu hade vi ju bara ett barns behov att se till, så på det sättet kom vi lättare undan.
I klädväg var mitt utbud inte sådär farligt stort och jag var rädd att jag sku vara helt nerklädd mot alla andra gäster. Det blev leggings och en längre skjorta. Skjortan hade jag inte ens testat på förhand så visste inte om den sku gå på, men den var till och med lite lös så det var inget korvskinn jag drog på mig. Lite bittert kändes det att sätta (Daniels) crocs på fötterna när man ska på dop! Men när inget annat går på så. Crocsen tog jag av när jag kom in och gick strumpfota istället, kändes mera festligt. Alla andra hade ju typ klackskor på sig..
Jag var lite rädd hur Matilda sku klara av att sitta stilla under dopet men det gick nog så bra. Hon satt och sjöng sakta för sig själv på sin egen stol. När hennes sång ökade i volym fick hon ett litet shh för att tona ner. Andra kanske tyckte hennes nynnande störde, men jag tänkte det är bättre att hon sjunger lite så länge hon sitter stilla istället för att börja skrika och försöka slippa bort.

När festsalen öppnade blev det spring i barnen som suttit stilla en god stund. Och det fanns ballonger att leka med. Det tog inte många minuter innan den första sprack. Sedan blev det kaffe och kaka.


Det fanns helt för många olika sorter för att orka smaka på allting, men det jag tog av var nog gott. Matilda hade väntat på kaka men det blev aldrig fylldkaka för henne. Hon åt en rispirog och lite ostkaka så var hon nöjd. Och popcorn på det. Hon väljer nog nästan alltid det saltiga framför det söta.
Det var ett stort kalas och vi hann nog inte umgås med barnens föräldrar just alls. De hade ju hela tjocka släkten som ville se på lilla A. När vårt bordsällskap också var färdiga tackade vi för oss och for hem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)