14 oktober 2015

Kom och gick

Söndagen, den beräknade dagen, kom och gick. Ingen baby. Den trivs helt för bra på insidan tydligen. Jag börjar ha lite smått leidon. Nästa vecka kommer jag vara mer än frustrerad.
Sku jag må prima sku det knappast vara lika irriterande som det är nu. Men nu dras jag med så sjuka höfter och ljumskar att jag är på dåligt humör och bara vill skrika. Det är rena pain in the ass att sova på natten, och sömn är ju det jag sku behöva ladda upp med nu. Jag haltar omkring här hemma, irriterad på allt som ens lite krånglar. Jag har inga nerver med Matilda när hon släpper sig omöjlig, då får hon ligga där på golvet och skrika. Som tur slutar hon ofta bråka när hon inte får den uppmärksamhet hon tänkt sig.
Att dessutom bara gå här hemma och drischa är lagom tråkigt. Sku hällre ha lite umgänge för att inte bara behöva gå och vänta på att någonting ska hända. Daniel börjar också vara lite trött på mitt dåliga humör och se hur sjukt jag har att bara vara.
Får bara trösta mig själv me att de HÖGST 2 veckor kvar. Men också det känns ganska oöverkommligt just nu. Imorgon ska jag till rådgivningen igen, som känns helt onödigt för hon kollar ju typ bara babyns hjärtljud. De sku vara helt roligt att veta hur det ser ut där nere, om det alls är någonting på gång.. Hoppas jag får övertidskontrollen på sjukhuset lite tidigare än 41+5, för att ska jag gå hem därifrån och vänta till följande vecka blir jag nog jävligt förbannad.

Idag ska jag iallafall söka Matilda tidigare från dagmamman och så far vi och hälsa på pappa/morfar som förengångs skull är hemma. Riktigt ledig också.

Magen förra veckan. Flera har sagt att jag har en lite mage ?

5 kommentarer:

  1. Magen e faktiskt liten.. :) kanske lika bra de! O ser int hellet ut att ha "sjunki" ner ännu, som den ofta brukar göra före förlossning..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite har den sjunki eftersom trycke int e lika hårt mera mellan revbenen, men ja tror int heller en kommer sjunka någå mera, för babyn ligger så rakt som de bara går, med huvudet helt ner o rumpan rakt upp :)

      Radera
  2. Nog e de jo helt annan form än då du väntade matilda. Med tanke på att de då i början var ganska stor mage och typ samma som jag då på åland i v 35 så ha den ju hörta :D Men nästan tydligt ser man jo att den ligger sådär rak! Hoppas bebe snart sku börja titta fram. Flick-kaverina väntar ju ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tror ja ska söka fram nån bild på Matilda-magen o jämföra :P din växt som tur ändå sen lite efter ålandsresan, synd tog vi int någå bilder sen i slute av din graviditet så sku man ha kunna si tydligare :)

      Radera
    2. Jaa de e så sant! varför månne vi int to när vi ändå sågs myky :O int så smart att vara eftersmart nu :D Nå vi får ta bild på babyna breve varann istället :D

      Radera

Tack för din kommentar :)