10 oktober 2015

Me and I

För ganska exakt 2 år sedan var jag på mitt första (och enda) me and i party. Den höstens kollektion var ingenting i min smak, massa orange och brunt. Och jag som väntade en liten flicka ville ju bara ha ljusrött och andra flickiga färger. Nå jag beställde iallafall en mössa åt mig själv och ett par mörkblåa byxor åt babyn som låg i magen.
Efter det partyt har jag haft den inställningen att jag me and i kläder inte är i min smak och stil. Jag har inte haft möjlighet att gå på något party och när jag kollat kollektionerna på internet har jag ändå inte hittat något jag gillar.
Nå nu mitt i allt har jag ändrat mig och hittar en massa fint bland me and i's kläder! Matilda har blivit en stor flicka och det finns allt möjligt fint och färggrannt. Till babyn i magen finns det ju också fina och färggranna kläder, allt är inte bara vitt och grått som i butiken. Så nu under hösten har det kommit hem några me and i kläder i postlådan. Jag köper från facebook-loppisar och betalar inte större summor för kläderna fast de har ett bra återförsäljningsvärde nog. Och när jag sedan ska sälja dom vidare vet jag att jag iallafall kan få någon euro för dem fast de är använda :).

Blåa byxorna och äppeltunikan är det ända som Matilda fått helt nytt, tunikan har hon fått av Famo. Smulan tunikan är min favorit. 

Grodbodyn köpte mamma åt Matilda när hon var i magen och den är ju könsneutral så.  De andra plaggen har jag fyndat på loppis. Jag vet att denhär babyn ännu kommer att få iallafall ett par smulan-byxor, kanske några andra också ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)