26 november 2015

5 veckor..

.. efter förlossningen visar vågen 6kg till startvikt. Det minskar med 1 kg i veckan fast jag redan förra veckan trodde att det nog skulle stanna upp. Jag hoppas ju det kommer fortsätta minska sakta men säkert, ändå tror jag det kommer stanna på +2kg från startvikten och att jag därifrån får sköta det själv. Några centrimetrar orkar jag inte alls bry mig om, visst har det försvunnit någon cent de senaste veckorna men har nu aldrig varit den som mätt mig. Jag vet ju ändå att jag är betydligt bredare ännu än jag varit, så tycker inte jag behöver få bevis på det. Sen när vågen stannar kan jag börja mäta fläsket. Nu vet jag ju att någonting har hänt då byxorna jag köpte som efter-gravidetenbyxor inte mera hålls uppe. Det är till och med lite störande att gå och dra upp byxorna hela tiden! 
Fortsättningsvis så går jag med mamma-skjortor för mina egna är helt för spända kring magen, och det är skönare med något lite lösare. Ganska mycket lösare också beroende på skjortan. Mina egna byxor har jag inte ens idast prova dra på, vet ändå att de fastnar på låren.. 
Jag känner att jag inte klarar av någon stress nu av att gå ner i vikt, varken med träning eller i matväg. Någon diet står inte på min lista på det här årets sida. Fast jag brukar nu kanske inte tala om att jag går på någon diet då jag lite mera skarpar mig kring maten. Lillebror har mig tillräckligt på "diet" då han inte tål gluten. Så det blir inte ätit godsaker i form av kaka, bulla och kex. Inte bröd heller (förutom ett havrebröd till dagen, för dyrt att leva på) och helst inte ens pasta om jag vill att vi ska sova nätterna utan magknip. 
När kroppen ser ut som den gör kan man iallafall försöka vara fin opptill så idag har jag suttit 2 timmar hos frissan. Skönt att få håret fixat och hårbottnet masserat. Lillebror tyckte också det var roligt att vara till frissan, ifall nån undrar, han sov i stolen hela tiden :). 


Färgen syns dåligt på bilden men det blev en chokladbrun färg som inte täckte över mina slingor helt så håret ännu ser levande ut. Sedan tyckte frissan när hon tvättade mig att hon sku prova ett rött balsam i mitt hår, det sa hon efter att hon satt balsamet i håret! :D Så slutresultatet är röd-brunt, en tid iallafall. Gjorde ingen större förändring på frisyren, kortare baktill och till hakan framtill. På helkroppsbilden ser det nu nästan ut som om jag sku ha en liten gravidmage, huoh. Min mage vill inte riktgit dra ihop sig och så i kombination med min svankrygg så blir det lite put på magen. 

På sommaren när mina armband blev för spända var jag rädd att mina handleder inte mera sku gå tillbaka till det dom varit och tyckte synd att jag inte kan ha mina armband mera. Igår hittade jag ett och oj så det passade, lika löst som i början av året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)