25 november 2015

Från svart till vitt

Något jag länge vilat byta ut är byrårna i vårt sovrum. De ända svarta möblerna som finns kvar efter mitt svarta tonårsrum. Fast rummet är rätt så stort och ljust annars, spegelskåpen förstorar ju rummer ordentligt, så kändes dehär svata bara så fel. Dessutom var de lite för låga för att kunna se på tv i sängen, eller om sängen är hög ? Men iallafall så fick man nästan sitta i sängen för att se över sina fötter om man ville se på tv. Nå "problemet" blev utbytt för en tid sedan. Och jag känner mig nöjd med sovrummet. Fast i samma väva informerade jag Daniel att när sängen om något åt ska bytas ut så ska det läggas ny tapet också, hehe! Daniel tapetserar inte så han bryr sig inte så mycket. 
Såhär såg det oftast ut, ett klädberg (mina förstås) på byrån. Vart ska man annars sätta det där som varken är rent eller smutsigt?


Fast de nya byrårna är högre känns rummet ändå större. Och ljusare. Nu kan man se på tv liggande i sängen, bara nu vi sku få stöpslarna fast i väggen först :D. Nattduksbordet står inte på sitt rätta ställe nu då sängen är skuffad mot väggen för att spjälsängen sku rymmas. Och nu har den flyttat ut från Matildas rum och in i vårt sovrum, äntligen.

Jaa jag sålde ju våra sovrumsgardiner också nu sku jag måsta få upp ett par nya. Har ett par gråa i skåpet som jag funderar sätta upp där. Men nu kan det ju bara hänga en gardin så får se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)