24 november 2015

Dopförberedelser

Imorgon kommer som sagt prästen hit för att gå igenom dopet. Jag har inte alls funderat på några sånger eller om det ska läsas något under dopet. Vi vill ha det så kort som möjligt då vi håller det hemma och utrymmet är som det är. Dessutom har vi brist på sångfåglar i våra familjer så det är ungefär bara prästen som sjunger.
Dopkorten fotade jag, beställde och delade ut förra veckan. Ett ligger ännu här hemma i väntan på att nå rätt mottagare och ett har högst antagligen fastnat i posten. Alla vet ändå när det är dop så har ingen stress med det.
Namnet är bestämt, lika så gudföräldrarna. Så det viktigaste är iallafall under kontroll.
Dopklänningen är och broderas men hoppas få den imorgon, sen kanske den behövs strykas. "Festkläderna" är ännu inte köpa så blir en sväng på stan nästa vecka för att hitta någon fin body eller skjorta. Mina kläder är under kontroll och Daniels också, bara mamma strykt hans skjorta.
Från mamma måste vi låna ett litet bord, en vit duk och en glasskål. Någon blombukett måst inhandlas dagen innan.
Smörgåstårtona är beställda. Dopkakan lägger jag också på beställning ifall N orkar, har tid och lust att fixa den :). Sedan har jag lite oklart ännu med vad resten blir. Muffins och ostkaka kanske ? Sen ska ju ingredienserna inhandlad också.
Dagen innan dopet går som vanligt åt till bakande och att ordna upp här hemma. När det är dop vill jag faktist ha bort allt onödigt. Tur har vi rum man kan slänga in saker i och stänga dörren till!

1 kommentar:

  1. Jo dedär me sånger ha ja också fundera på, för de e ju mest bara prästen som sjunger :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)