24 november 2015

Veckoslutets program

Vårt veckoslut blev ett bra veckoslut med besök hos vänner. På fredagen var vi till J och E och leka på kvällen. Daniel brukar inte vara med dit men denhär gången var det hans förslag att vi sku fara dit och hälsa på. Barnen lekte fint tillsammans. Matilda ser nog att E är yngre och leker kanske lite mera på hans villkor. Hemma springer hon som en blådåre omkring men där sprang hon i E:s fart för att han sku hinna med. Vi vuxna fick sitta i fred vid kaffebordet och snarvla.
På lördags eftermiddagen styrde vi bilen mot Hindsby och en kväll med familjehäng. Tiden gick underligt fort och vi for hem först vid halv 12. Man får nog slänga ut oss tidigare ;). Flickorna lekte helt okej under kvällen, lite som någon fick gå imellan innan det slog till våldsamheter. A hade fixat hamburgare och N hade bakat en supergod kaka. En likadan i smaken vill jag ha på dopkakan.
Vi sov länge på söndagen och nästan direkt efter morgonmålet packade jag barnen och mamma/momi i bilen för att fara på julbasar. Det var smockfullt på basaren när vi kom men efter en stund hade folket handlat färdigt och for hem så man i lugn och ro kunde gå ett till varv och se på utbudet. Fanns nog allt möjligt jag sku ha kuna köpa men försökte hålla i mina pengar. Hem kom en betongtomte, tändchips och salladsdressing. Och en julklapp. Fanns mycket olika bakverk man kunde köpa men jag kan ju nog baka själv också, tror jag iallafall. På kvällen tog jag Lillebror med på Nosh-klädparty hos någon som Nannu känner. Nosh var för mig ett obekant märke och kommer fortsätta vara det för jag beställde ingenting. Visst fanns det fina kläder men dyra (så som det är på hemmapartyn) och så tyckte jag inte riktigt om deras material. Var till jobbet och hälsade på efteråt för hem for jag först när Matilda sov för att inte störa i nattningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)