9 november 2015

Farsdag

De flesta har firat farsdagen med morgonmål på sängen, middag och allt där till. Vår farsdag såg inte riktigt ut så.
Jag vaknade vid halv 9 och då var Daniel och Matilda redan uppe och hade ätit, så något morgonmål på sängen blev det inte. (Daniel tycker inte ens om att få morgonmål på sängen så det var väl inte hela världen). Lillebror hade sovit dåligt och hållit mig vaken igen flera timmar under natten så jag tänkte inte ens tanken på att stiga uppp vid 7 och förbereda någonting när jag vid halv 6 äntligen fick börja sova.
När jag väl steg upp packade jag in farsdagspresenten som Matilda sedan fick ge åt pappa. Ett litet paket från Dressman var det. Hon hjälpte också till att öppna det, hon hade ju övar hela lördagen ;).
Vi som aldrig har pjamasdagar i det här huset hade en riktig pjamasdag farsdagen till ära. Matilda fick dagskläder på sig först vid lunch när hon kisade ner sina pjamasbyxor. När hon gick ut och sova tog jag lillebror med mig och så sov vi några timmar. Sedan fick jag äntligen min pjamas utbytt mot kläder.
På eftermiddagen bjöd mamma och F på mat så vi gick dit och äta. På förmiddagen var det ännu oklart om det sku bli mat eller om vi sku beställa pizza men kocken kom hem i tid så det blev mat.

Hela farsdagen kändes grå och mörkt, det blev aldrig ljust. Men vi hade en bra dag ändå, tillsammans med vår lilla familj.
Våra egna pappor får vi fira när det kommit hem från sina resor.

Kanske jag nästa år orkar satsa lite mera på farsdagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)