24 november 2015

Tandläkare och nattning

Idag har jag första gången lämnat Lillebror hemma några timmar, kändes konstigt att inte släpa på bilstolen när jag var iväg. Mamma var här så länge medan jag var till tandläkaren och samtidigt skötte några ärenden på stan. Tur att mamma har möjlighet att komma under dagen för jag hade inte riktigt lust att ta med honom till tandläkaren. Jag var borta 2 timmar och han hade sovit hela tiden så på honom gick det ingen nöd iallafall.
Idag borde jag lite ha städat då prästen kommer i morgonbitti, fast hon sa att man inte behöver städa för hennes skull, men ändå. Ska dessutom ha party imorgon så det ska ändå dammsugas. Får försöka hinna göra det imorgon istället. Skyller på tandvärken för att jag slappade på soffan någon timme med Lillebror. När bedövningen släppte fick jag så ont att jag inte visste hur jag sku ha munnen, men tur så hjälpte en burana och jag kunde äta lite yoghurt.
Kvällen gick åt till att natta Matilda med super-nanny-stilen. Idag fick Daniel prova på det medan jag låg på golvet med Lillebror. Det gick ganska bra och efter 35 minuter blev hon i sängen men det tog ytterligare 80 minuter innan hon sov, efter att hon ropat pappa på plats brevid sig. Vet inte vad det ska bli av det här, men vi provar nu denhär stilen några dagar för att se om de sku funka. Vi nattar henne alltså vanligt och första gången hon kommer ut ur rummet förklarar vi att hon ska sova och för henne tillbaka, därefter för vi henne tillbaka utan att prata med henne. Det är ju betydligt lugnare i huset då ingen behöver skrika. Hon hölls också mycket lugnare då man inte pratade med henne. Idag var vi alla helt tysta och hade tv:n släkt men småningom måste vi ju börja vara "vanligt" här när hon går och sova, så som vi varit härtills.
Jag känner att jag har lite för mycket program denhär veckan, men det är väl mitt eget fel och det är bara att orka. Ännu nästa vecka lite att stressa för men sedan kanske det finns tid att ta de lite lugnt ?


2 kommentarer:

  1. Den där stilen hade vi å direkt då i januari när hon flyttades i egen säng. Hon blir trött på att man int bryr sig. Fast de ibland e 20 ggr så e de de men att man själv e tyst å säger godnatt typ om de behövs funkar nog helt enkelt bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas de nu sku fungera, annars river ja nog håre av mig snart!

      Radera

Tack för din kommentar :)