17 december 2015

Chill torsdag

Förde Matilda idag till dagis i vanlig ordning och svängde sedan mot Sibbo istället för hemåt. In via butiken för att köpa bröd och choklad, och så måste jag ju ta julblommor åt Matildas dagistanter.
Blev en liten brunch med Nannu och bebisarna. Vi hade allt möjligt gott att äta och satt nog några timmar vid matbordet. Och jag som nog hade tänkt hinna hem imellan före Matilda sku sökas så när jag väl var påväg hem var klockan redan så mycket att jag kunde söka hem henne. Jag förstår int hur timmarna alltid springer iväg när vi umgås med Nannu, mittiallt har det gått 2 timmar utan att vi märkt det. Skönt iallafall att bara vara och ta det lugnt, hinna prata utan att bli avbrytna stup i kvarten.
Matilda blev jätteglad när jag kom och hämtade hem henne. Men någon inre klocka har inte den fröken just nu, för fast hon kom hem en timme tidigare än vanligt så direkt vi kom innanför dörren byttes skrattet ut till gnäll: MAAAT! Något tålamod har hon inte heller. Tur blev hon på bra humör när hon fått mat. Vi hade riktigt rolig och mysig Matilda-tid då Mathias sov :). Men sen när de sku gås i säng var humöret igen "det bästa". Inte sku hon ha pjamas på sig, så den klädd hon av sig, Blöjan river hon bort så får ha dubbla blöjor på henne. En timme orkade jag ligga och se på hennes nojsande tills jag steg upp för att dricka någonting. Gick sedan tillbaka och satte mig i stolen istället och lät henne riktigt vara ensam. Nå hon slo ju en kullerbytta rakt ner mellan sängen och väggen så det bara dunade! Lyfte upp henne och så fick Daniel ta över. Sedan tog det inte länge så sov hon, tydligen behövde hon lite mörbultning för att förstå att man hoppar int hur som helst i sängen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)