14 december 2015

Dateday

En gemensam julklapp kanske man kan kalla vår lördags eftermiddag, lite välbehövd tumistid utan barn.
Vid 11 placerade vi barnen hos momi och mofi och körde sedan mot Helsingfors och Svenska Teatern. Likt många andra var det nu vår tur att gå och se Mamma Mia innan den spelas för sista gången. Någon par-stund är det väl inte att gå på teater när man sitter tyst för sig själv, men det kan också behövas imellan. Och vi hade ju tid att prata i bilen utan en gapande 2 åring på bakbänken.
Musikalen var bra, men inte så bra som alla lovat att den sku vara. Eller jo, men det fanns några små detaljer som störde mig. Kanskde det är bara jag men när jag går på en svensk musikal vill jag inte höra att skådespelarna är finskspråkiga, den finska brytningen gjorde mig alltså enormt irriterad. Och så hade jag väntat mig Mia Hafrén som Donna men det var någon annan istället. Men annars gjorde alla ett grymt uppträdande och man fick fiilis av sångerna.
Efteråt sku det ha varit roligt att bli i Helsingfors och gå omkring på gatorna i skymningen och julbelysningen men jag hade ledsamt efter mina barn och så sku vi via butiken så det vara bara att köra hemåt.



Hos momi och mofi hade det gått riktigt bra. Mathias hade sovit nästan hela dagen och Matilda var i sjunde himlen då de varit ute och åka traktor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)