13 december 2015

Veckan som varit

Första dagen denhär veckan som jag bara varit hemma, och dessutom utan gäster. Hela veckan har bara gått i ett enda fläng känns det som. Och imorgon börjar vi från början.
Matilda har haft sina vanliga dagisdagar denhär veckan så jag hade planerat mitt program enligt det. På måndagen var jag till butiken direkt på morgonen och handlade produkter med röda lappar, På eftermiddagen var T här på kaffe och kakrester. Tisdagsmorgonen började jag med julstädning, i munnen. Fick beröm för mina tänder, något jag aldrig hade väntat mig då jag själv inte tycker om mina tänder. Mamma var här med barnen under tiden, bra hade det gått då Mathias sovit hela tiden. På kvällen var jag ännu på TW visning med mina team-kamrater. Onsdagen var vi ju och shoppa med mamma och på kvällen var Matildas gumor här och spendera kvällen. Jag fick undanstökat lite byk och disk medan de lekte. Torsdagens program var passfotografering och uthämtning av tack- och julkort. Att ta passfoto på en 7 veckor gammal babys som jag just väckt upp var inte det lättaste då det inte verkade finnas en muskel i hela kroppen på lillherrn. Nå vi fick iallafall en bild som torde duga hos polisen. Han ser iallafall in i kameran vilket Matilda inte gör på sin bild. På kvällen var vi ännu på 1-års kalas. Julmarknad blev det på fredagen med mamma. Jag köpte ingenting på marknaden, det var mest dyra hantverk men vi hittade ett "pyssel" att prova med mamma till nästa sommar. Under eftermiddagen funderade vi med Daniel vad vi ska hitta på till kvällen och bjöd in oss till C. Där sku det hållas en oformell PartyLite visning som vi inte hade tänkt delta i men där satt vi nu ändå. Matilda var sådär lagom omöjlig och sku absolt inte alls sitta stilla fast vi hade på mumin i tv:n, Igår hade vi date-day med Daniel, det ska få ett eget inlägg. Och idag, söndag har varit en lugn dag. Om man frågar Daniel är söndagen den brådaste dagen på hela veckan för då ska man hinna med allt man inte gjort under veckan! Vi var hela familjen ute på förmiddagen, Mathias t.o.m sov ute i vagnen. Sen har nu dagen och kvällen gått med matlagning, bykande, punttis och att underhålla barn.




Datorn hinner jag nu inte mycket ha fram om dagarna så därför blir det allt som oftast en veckosumrering på söndag eller måndag. Har jag tid att göra någonting "själv" under vardagarna blir det nog oftast ett avsnitt av någon serie eller mat i lugn och ro. För då får jag bara sitta och stänga av hjärnan till en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)