27 december 2015

Jul annandag

Om vi igår tog en sovmorgon, så idag blev den ännu längre. Just före 10 gick jag och byta Mathias blöja och då vaknade dom andra. Ännu vid halv 12 när famo och fafa kom hade Matilda pjamas på. Blev fort klädbyte då de tog med henne för att leka med sina kusiner. Vi åt lite mat och sedan åkte vi också dit på kaffe.
Kände att jag snart kommer explodera då jag inte är frisk och inte får en lugn stund för mig själv så när vi kom hem tog jag Mathias och stängde in oss i sovrummet. Vi låg där några timmar, ammade, vilade och såg på tv. Fast nu var jag ju ut ur rummet några gånger för att göra någonting. Men sedan kände jag mig bättre inombords och orkade igen se på dom andra. Kokade risgrynsgröt och städade Matildas leksaker. Hon tyckte det var roligt för hon hittade ju allt möjligt när jag tömde lådorna upp och ner.
Idag blev det ingen dagssömn för fröken, underligt lugn och snäll har hon ändå varit och klockan 19 sov hon. Skönt att en kväll inte ha henne springandes i huset. Vi lyssnade på musik, gosade med Mathias och njöt av lugnet som varade till klockan 22. Då hade hon kisibrått och var hungrig, hohhoh. Lite kvällsmål och så isäng, på 3dje gången blev hon i sängen och ligga.
Nu ska jag också börja sova och hoppas att Mathias förstår vinken då det blir mörkt i rummet. Ute har det snöat, så vi fick ju nästan en vit jul :).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)