27 december 2015

Påriktigt..

Jag har aldrig feber. Jag kan vara hur flunssig som helst, men någon feber har jag inte. Under de 5 senaste åren har jag haft feber kanske 2 gånger, och då har det varit en dag och så har det varit förbi. Jag får oftare undertemperatur än feber, men också det brukar bara vara en dag och så är det normalt igen.
Så vad är detta nu för skämt?! Från det att febern steg på onsdagen har den inte gett med sig ännu heller. Den håller sig mellan 37 och 38 så jag känner mig inte helt död, men ändå inte i skick. När jag dricker en finrexin eller tar en värkmedicin sjunker det till något på 36 men sedan stiger det igen.
Det är inte för febern jag tar medicin, helst sku jag låta febern stiga och så hoppas den ger med sig. Det är för halsen jag tar medicin, annars kan jag inte svälja. Halsen är alltså värst, och varit det ända sedan julafton. Jag försöker klara mig utan medicin så länge som möjligt, men det har ändå blivit 2 värkmediciner i dygnet. Strepsils och bafucin har ingen effekt alls, de brukar ändå hjälpa lite men icke.
Julgodiset står typ orört för det lockar inte alls just nu. Helt bra är det ju att det inte blir snaskat så mycket, men choklad hör ju lixom lite till julen. Julmaten smakar inte som den ska och skinkan är typ det ända som sjunker. Jag hatar att dricka vatten när jag har sjuk hals, tycker det är det värsta att svälja ner så de senaste dagarna har jag bara druckit någon deciliter vatten i dygnet. Jag har försökt dricka lite mera mjölk istället för att inte bli helt uttorkad. Mjölken räcker inte heller till när jag dricker så lite och Mathias har fått lite ersättning nu 2 kvällar.
Daniel och Matilda som haft antibiotikakur på en vecka verkar ha klarat sig lindrigare. Och jag hoppas verkligen Mathias inte får denhär bobban! Igår kväll och nu på morgonen hade han temp nog närmare 38 men jag har ingen aning om vad hans normala temp är, så det kanske inte är så högt som det låter. Jag och Matilda har normal temp kring 36.
Jag har 3 dagar på mig att blir frisk, för är jag sjuk ännu på nyåret blir jag lite bitter! Nyåret vill jag inte missa..

på juldagen orkade jag ändå le och ta några selfies, nu är leendet ganska långt borta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)