8 januari 2016

Hjälp..

Idag har varit en sådan där dag, hurdan vet jag inte, men en sådan. Matilda kom och väckte mig, ville att jag sku stiga upp. Värmde gröt och placerade Matilda vid bordet och drog sedan på mig ytterkläderna för att föra ut typ alla täcken och dynor som finns i huset. En hel del blev det och mamma kom undrade vart jag ska sätta allt. Tur har vi ju ett långt räcke så det var inga problem. Skönt med frisk luft direkt på morgonen fast det nog var aningen kallt, -28. När mamma engång var här för att byka smet jag i duschen och åt sedan ett sent morgonmål. Matilda hade lite problem med att jag fört ut allt på terrassen och kunde inte sitta i soffan, stackarn :D. Mathias visade tecken på sjuk mage på förmiddagen och det har fortsatt och håller på ännu. Vet inte när han har kakkat senast, 1 vecka sen?, så det sku behövas ett lass. Han har bara vilat vara i famnen och sovit endast korta tupplurer för han har vaknat och börjat skrika när man satt ner honom. Vid halv 1 satt jag på soffan med 2 skrikande ungar som varken ätit eller sovit. Så körde ut Matilda i vagnen ordentligt påklädd. Fick Mathias och somna i famnen efter 1 timmes skrik och sådär passligt började det snöa så allt som var ute blev helt snöigt. När Daniel kom hem bar vi in allting och torka någonstans i huset.
Sedan har kvällen gått till att försöka hjälpa Mathias kakka och hålla honol nöjd. Vi provade med varmt bad men ännu ingenting. Får se ska jag alls få sova inatt, ingenting hjälper tydligen nu.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)