3 januari 2016

Nyårsdagen

Vissa dagar på året är bara så tråkiga då så gott som alla ligger hemma med dagen-efter. Vi steg upp vid 10 och Daniel sökte hem Matilda vid 11. Hon hann bara in och vända ungefär så var mofi bakom fönstret och så sku hon ut. Sedan såg jag inte skymten av henne förrän sena eftermiddagen. Så jag hade gott om tid att diska undan efter nyårskvällen.
Mamma undrade om vi hade någonting på kvällen eller om min momi sku komma och hälsa på på kvällen istället för på lördagen. Passade mig utmärkt då jag ändå hade planer till lördagen. Så vi fick besök av min momi och hennes man, min moster med man, mamma och F, och 3 hundar.
Matilda fick ett paket men var mera intresserad av hundarna som nosade omkring. Var ivrig samtidigt som hon var livrädd för dom, och då är hundarna mindre än henne själv. Jag bjöd på kakrester från dagen innan och ostkakan mamma beställt. De trivdes någon timme, de var ju här för att få se barnen.
När de åkt tyckte jag att vad nu, det är ju fredagkväll men när vi fått Matilda och sova var vi båda nog så trötta att vi inte orkade mera än se lite tv och så gå och sova.

Tunika, leggings och velourdräkt

Velourdräkt och en vadderad huppare, sköna nu i vinter :) och en hundmjukis som Matilda tror är hennes :D

Vi fick en julren att ha under granen, så i väntan på nästa år 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)