24 januari 2016

Loppis

I början av veckan hade jag sån loppis-abstinens att jag tänkte bli galen. Låter inte helt klokt ens i mina öron. Någon gång i december gick jag ett varv på loppiset där vi hade bord med mamma, så det är ju nog en tid sedan jag varit på loppis. Jag tycker om att gå omkring och se vad folk säljer för skit saker fast jag inte alltid är på jakt efter något speciellt.
På onsdagen tog jag mamma med till barnloppiset för att se ifall det sku finnast någonting åt barnen. Dåligt var det, alla små kläder var ljusröda och alla större kläder sedan i pojkfärger, så helt tvärtom än vad jag sökte. Båda barnen fick ändå varsitt plagg så helt onödigt besök var ju inte.

För 2 år sedan när loppiset öppnade var det typ stadens fräshaste loppis, det var ljust och öppet, och städigt. Alla bord var alltid i ordning och man såg med en blick om man ska stanna vid bordet eller inte. Jag har gjort många bra fynd till Matilda, och senare till Mathias, där. Om man fyndar är ju fast i försäljarna, och flera gånger har jag inte hittat någonting.

I höst böt det ägare och loppiset har helt tydligt tappat sin standard. När man kommer in ser man bara kaos, det är helt överfullt med saker överallt. Alla bord är opp och ner, man ser ingenting vad som finns på dem utan att rota igenom hela högen.
Jag fick riktigt dålig feelis efter onsdagens besök. Var inte alls trevligt att gå omkring då det var så stökigt, och ägarens barn sprang omkring och skrek.

Nå, jag fick iallafall abstinensen lite stillad. Får fara till något annat loppis bara jag hittar tid.

Haalare åt Matilda till våren-sommaren-hösten och Mathias första skor. Han kommer nu hoppeligen inte att gå ännu i sommar men man kan ha skor på fötterna för de ;D.

1 kommentar:

  1. Ja tycker så lika som du, de e int alls lika trevligt o inbjudande som de va när förra ägaren hadd de, imellan e de no så krångligt att slippa fram me sin egen kärra dit :/ men tur finns de andra kirppisar :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)