4 februari 2016

Nattligt inlägg om ingenting

Tog fram datorn, öppnade blogger och så blev det helt tomt i huvudet. Tyckte precis jag hade någonting jag sku skriva om men kommer inte på det nu. Får bli ett inlägg med lite bilder från telefonen istället.


På måndagen fick jag och Tildus håren toppade. Just nu har jag så mycket hår på huvudet att det bara vill hänga som en hjälm på huvudet, så det behövdes lite toppas och klippas våningar. Fast jag igentligen sku vila ha de så att de sku gå fast. Jag löser hår så förskräcklit nu så snart kommer det nog vara så tunt att det kanske inte behövs några våningar.


 På onsdagen var vi med Nixu till Grankulla för att söka en del till ena vagnen, och när vi nu engång var ditåt passade vi på att gå ett varv på Esbos IKEA. Jag hittade ingenting av det jag sku ha, så det blev billigt och bra.

 Idag har jag spenderat hela dagen med Nannu och babysarna. Vi hade bestämt att gå på loppis och till Prisma för att köpa skor åt ungarna. För min del blev det nog ganska skralt idag också. My-tunikan är flera numror för stor men jag måste köpa den när den var på -50% i Prisma. Mathias fick nu iallfalla stövlar till hösten för en tvåa och en body ifall han behöver vara fin under våren. Byxorna blir dagisplagg åt Matilda.


Jag hämtade Matilda idag från dagis, annars är det ju Daniel som sköter det. Hon blev glad men hela vägen hem upprade hon "pappa kom inte söka Hinda", så hon blev lite confused när hennes rutiner rubbades. På dagis önskade dom att vi sätter underbyxor och bytesbyxor med nästa vecka, för Matilda går så duktigt på pottan där helt själv att hon är torr hela dagarna. Här hemma gör hon allting på flit i blöjan. Men det är ju roligt att hon på dagis är duktig och de då kan börja torrträna henne :). Reppun på ryggen och Pandan i famnen, vår stora flicka <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)