26 februari 2016

Sportlov 2016

Sista dagen på första sportlovet på 6 år. Jag har inte haft sportlov sedan jag gick i skolan och jag har dessutom för mig att sista året i skolan jobbade jag på sportlovet. För 3 år sedan hade jag lite ledigt undersportlovet då jag gav bort en arbetstur för att kunna följa med pappa och dom till Himos. Så länge man inte behöver ha ledigt på sportlovet tycker jag det är lite onödigt att vara ledig när alla andra är det, resor kostar mera och det är trängsel överallt. Men ändå så tog vi sportlov i år så vi kunde åka på "skidresa".

Sportlovsmåndagen steg vi upp tidigt (vi har en väckarklocka som inte förstår sig när det är morgon) och hade god tid att fixa oss och packa det sista. Ändå startade vi 10 minuter försenat och jag fick ringa till läkarcentralen och säga att vi är lite sena men nog påväg. Vi hade Matildas öronkontroll och allt var bra i öronen så nu kan vi fara och simma.

Sådär som när man har bråttom och ingen tid för något extra så drog jag ett fint slint på vår terrass när vi höll på att packa bilen. Skrällde riktigt i huvudet fast jag lyckades hålla upp det och höften och armbågen fick ta smällen istället. Daniel sa att eftersom det första jag sa efter fallet var "va ska ja nu ha på mig" (syftade på att mina byxor blev helt genomblöta) så var jag nog helt okej :D.

Idag har vi inte gjort så mycket, packat upp alla väskor och bykat 4 maskiner byk, lagat mat och varit till butiken. Matilda har varit hos grannarna hela dagen, de hade tydligen haft mycket ledsamt efter henne. Nu sover båda barnen (de ska man inte skriva, då vaknar nåndera) och jag ska också krypa under täcket. Det är väl lika tidigt väckning imorgon igen, suck..

Ett inlägg om vår skidresa kommer bara jag hinner kolla bilderna och skriva ner det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)