23 mars 2016

InBody-mätning

Fastän jag är väldigt skeptiskt till en sånhär sorts mätning, ville jag ändå gå för att se resulatet. Jag har lite svårt att tro att en maskin kan räkna ut min kroppsvätska, fettmängd, musekmassa och en hel massa annat, bara genom att jag står på den och håller 2 rör i händerna. Fast tekninken idag är nog så välutvecklad att varför sku den inte kunna mäta min kropp innifrån ?
Jag var helt öppen för resultatet, jag hade inga förväntningar för denhär första mätningen. Jag vet ju att jag har överlopps fett efter graviditeterna och att muskelmassan inte är så enorm då jag knappt tränat. Nu har jag fått en "start", från dehär resultaten kan jag ju bara förbättra mig. Det är iallafall tanken med att jag gick på mätningen. Till nästa gång vill jag ha mindre fettprocent och mera muskelmassa.
Ändå som jag reagerade på var vikten, vågen visade 2,5kg mera än vad vågen hemma visat på morgonen. Siffrorna vågen visade kändes lite som ett slag i magen, sådär mycket vägde jag någongång i Januari ju! Men efter lite diskussion med Nannu konstaterade vi att denhär vågen visar 1kg mera än våra hemmavågar, och man ska ju alltid väga sig på samma våg för att få ett pålitligt resultat. När jag kom hem vägde jag mig på vår egen våg, 1,5kg mera än på morgonen! Sådär fick jag förklaring till varifrån det kommit mera kilon under dagen, och vågen hade kanske gett bättre resultat till mig om jag vägt mig på dagen och inte på kvällen. Varifrån jag samlat på mig 1,5 kg under dagen sku jag gärna veta. Jag vet att man väger mera på kvällen, men 1,5kg ?!

Helt intressant tyckte jag ändå det var att se resultaten. Och de följande gångerna jag väger mig kommer resultaten att jämförat automatiskt i ett diagram för att se hur jag utvecklats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)