22 mars 2016

Långt inlägg om senaste veckan

Såhär springer dagarna (och veckorna) iväg, jag har inte haft tid att ta fram datorn på flera dagar. Båda barnen sover sedan klockan 21, något som nog säkert aldrig har hänt förut! Mathias är sjuk så han är helt färdig hela tiden och går för engångs skull i tid och sova.


Vad har hänt den senaste veckan då ?
Förra tisdagen började jag med ett Pump-pass, mamma var här med barnen så länge. Jag tyckte inte riktigt om passet så tur har jag inte tänkt gå på det på tisdagsmorgonen. På eftermiddagen packade jag barnen i bilen och körde till min famo och fafa. Där blev vi bjudna på mat och kaffe. Dit när man far så brukar det fort gå flera timmar, och klockan var över 18 när vi startade hemåt.
På onsdagen hade vi hemmadag med Mathias och på kvällen var jag på InBody-mätning.
Till torsdagen hade jag fått en tid till sjukhuset för ett litet ingrepp. Mathias fick vara med faster den tiden jag var till sjukhuset. Det var ingen stor sak men några stygn krävde det så har varit lite halft invalid efter det. När jag nu engång var på sjukhuset passade jag på att be om mina journalen från Mathias förlossning och Mathias papper från avdelningen. Något jag tycker om att läsa, men som inte skickas hem och inte går att läsa någon annanstans heller, dumt! På eftermiddagen kom Nixu hit och hälsa på med sin nya hund, stor som en råtta och Matilda är livrädd för den. På kvällen slängde jag ännu ihop en ostkaka med mamma.
På fredagen gjorde vi inget speciellt på dagen, Matilda hade blivit flunssig under natten så vi gick inte ens ut och leka. På eftermiddagen var vi och kolla in Stadiums erbjudanden och jag "fyndade" ett par nya lenkkare till mig. Skönt att ha det ur vägen, nu är det bara att vänta att vägarna har torkat! Hem och vända och sedan for jag med J på födelesedagsdejt. Vi var till Gabriel på pizza, gott var det! Efteråt gick vi ett varv i Citymarket för att fördriva tiden och cidern ur knoppen, hehe. Och så hem för att natta barnen.


Lördagsmorgonen var det bara att stiga upp och göra sig färdig för vi hade bestämt träff med J lite före 10. Vi sku gå på barnloppis, nå hälften av försäljarna sålde allt annat än barnartiklar så jag var nog ganska besviken! Jag fyndade iallafall en motorsåg åt Matilda för 1,50! Vi for till Natiainen istället där jag kom ut med shorts och lippis åt Matilda, så dålig loppisdag var det. Innan vi bröt upp var vi ännu till Shell på kaffe, När månne jag senast varit där ?! :D
Pappa hade önskat få Matilda övernatten så på eftermiddagen körde jag henne dit, funderade en stund och körde sen till Sibbo för att gå på PartyLite-utförsäljning hos T. Chillade där en stund innan jag körde hem med Mathias. Packade pjamas åt Mathias och förde honom till famo och fafa som begärt efter honom för att jag sku få sova en natt. Hela förra veckan sov Mathias jätte dåligt och det blev inte många timmar sömn för mig så jag var nog så slut att jag behövde en natt med sömn. Lika illa tar det varje gång (andra gången) att "lämna" honom,. Men samtidigt som det skär i hjärtat vet jag att jag är en ny människa om jag får sova en natt. Med Daniel gick vi sedan till grannarna för att äta lite kaka och blev där och sitta en stund. Så fast vi var helt barnfria gjorde vi ingenting annat än tog det lugnt.
Tidigt på söndagmorgon sökte vi hem Mathias, som sovit helt okej hos famo och fafa, betydligt bättre än han sovit på hela veckan! Medan Mathias sov dagssömn var jag också lite ute i skogen, "skogen" ska man väl säga. Daniel hade flitigt städat i skogen hela lördagen och fortsatte på söndagen när det var väder att elda. På eftermiddagen sökte Daniel hem Matilda, som hade haft det jättebra och varit så duktig hos Morfar. Nise kom hit en stund men Matilda var inte alls intresserad :D. På kvällen for jag med mamma och Mathias på simningen. Mamma var lite nervös då hon måste vara ensam med Mathias i vattnet men det gick hur bra som helst. Dessutom var hälften av gruppen borta så det var jätte lugnt och skönt. Under tiden hade Daniel och Matilda möblerat om i hennes rum och plockat alla leksaker tillbaka från bastun.

Matilda har plockat videkissor med Morfar



Måndagmorgon var vanlig dagisdag för Matilda, hon verkade klara sig utan dessvärre flunssa, bara lite snorig ännu. Vi var med Mathias till rådgivningen och så märkte jag att han började bli flunssig. Till kvällen blev det bara värre och han var riktgit hängig, stackarn. Ingen måndagsjunppa för mig pga stygnen. På kvällen var både momi o mofi och famo o fafa här en sväng. Jag hade väntat mig en natt utan sömn, men Mathias sov bättre än på många veckor, från ca 21 till halv 4! På morgonen spydde han ner min säng med slem, men huvudsaken är att slemmet kommer ut.

Kände mig direkt lite snyggare när jag fick på mig mina gamla kläder igen :)
Det blev en inneförmiddag för oss idag, flunssiga barn far nog ut men inte febriga. Inte en ledig stund hann jag ha under dagen då Mathias vaknade när Matilda gick och vila. Och han trivs ju bäst i famnen nu när han är sjuk. På eftermiddagen var jag med Matilda till fysioterapeuten och så till bibban för att söka en bok. Efter maten gick Daniel och Matilda ut, och jag satt med vår sjukling på soffan. Han somnade efter en stund i min famn så det var bara att sitta kvar. Har lixom sett på tv från halv 6 :D. Tre program om kärlek på raken, huhhuh! 




 Inlägg på kommande
InBody-mätning
Mathias 5 månader
Fysioterapibesök
Graviditeten nr.2 (helt för min egen skull)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)