30 mars 2016

Kryssa med Tallink

Daniel har länge gnällt om en 22 timmars kryssning till Tallinn, en kryssning jag inte varit det minsta intresserad av då det bara är en partykryssning. Båten går ut 18:30 och är tillbaka 16:00 följande dag, med tid i land från 8 till 12. Det är alltså inte meningen att du ska till Tallinn och shoppa den dagen precis.
Nåjaa nu fick han ju åka iväg på en sådan kryssning då hans mamma fixat och ordnat redan för ½ år sedan. Jag var nu sådär lagom tänd på att åka iväg på en partykryssning, när jag själv inte känner för att festa. (Eller jag festar hellre med mina vänner hemma än på en överfull båt).
Och när vi kom hem från båten så sa jag att nu har vi varit på en sådan kryssning, nu behöver vi inte fara flera gånger. Det var inget fel på själva "festen", inget fel på "festens" gäster (Daniels familj) utan felet var nog hos Tallink.
Maten i buffén var usel, jag vet inte riktgit vad de tänkt när de satt ihop "menyn", om de tänkt alls ? Det ända ätbara jag hittade var i fiskbordet skagenröra och laxsallad. Den varma maten var helt underlig, och jag var nog inte den ända som tyckte så!
Vi hade en A-hytt, och jag klassar A som en bra hytt, men det fanns bara 2 handdukar. Jag vet inte med andra, men jag vill inte torka mig efter duschen i en handduk som använts som handduk i wc, den är ju färdigt våt ? Sade till i recpan, var hon snäste åt mig att de hör inte till med små handdukar. Men de kunde nog fixa en till handduk till vår hytt, om jag ville.
I baren hade de just ingenting att bjuda på förutom öl och päroncider, bad man om en drink från deras egen lista hade de ingen aning om vad den innehöll och hur den skulle lagas. Ville du ha körsbär i din drink, fick du betala extra. Alltså va ? Det där krimskramset (frukterna) i drinkarna brukar ju nog höra till. Bartendrarna var sura och snäsiga.
Servitrisen vid morgonmålet suckade och blängde på mig då hon kom och städa undan från vårt, ingen hade grisat och det var inte råddigt på bordet. Och dessutom var det ju inte mina kärl hon städade undan, utan de som redan gått från bordet.

Så jag är ganska besviken och missnöjd med Tallink, dålig mat, dålig betjäning och en personal som inte vet hur man ler till kunderna! Den enda som var glad och trevlig var städerskan som sprang i vår korridor hela dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)