30 mars 2016

Vår Påsk 2016 Söndag och måndag

Jag vet inte hur det var annanstans, men här blåste det stormvindar på söndagen. Så vi chillade bara inne hela förmiddagen, först på eftermiddagen då barnen sovit dagssömn gick vi ut en stund. Vinden hade lite minskat men det blåste ändå kallt.
Daniel lagade lite ved, för hand, fast han har en maskin som gör det för honom. Matilda lekte i vattenpölarna och jag med Mathias i manducan gjorde inte så mycket. När Mathias blev trött satt jag honom i vagnen och så sov han medan vi bar lite ved till vedlidret. Famo och fafa var här en stund och hjälpa att bära. På kvällen tog vi det bara lugnt.



På måndagen kände jag för lite sällskap så frågade om J och E vill komma hit och leka. En timme senare var de här. Matilda och E lekte nu inte direkt tillsammans, gick efter varandra omkring på gården och i skogen, men sällskap är det också. Vattenpölarna är nog favoriterna och de nästan simmade i dom. Vi gick in för lunch och kaffe och så for de hem.
På eftermiddagen gick vi ut igen, gjorde lite vedarbete och njöt av solen. På kvällen var Matilda riktigt färdig då hon varit ute så gott som hela dagen.



Mycket har vi alltså hunnit med under påsken, samtidigt som vi inte gjort så mycket. Det har varit skönt att inte ha planer, att vi bara kunnat ta dagen som den kommer utan stress. Jag är annars den som vill ha planer och någonting att göra, men nu har jag bara njutit av att inte göra någonting extra :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)