13 april 2016

Hela halva April

Här har det ekat tyst hela halva April. Just nu är bloggmotivationen lite låg, den "lediga" tiden är knapp och de senaste veckorna har jag suttit med näsan i en bok de stunder jag haft möjlighet. Datorn och bloggande har helt fått vara.
Här tills har April haft en hel del program och resten av månaden fortsätter i samma stil. Majmånad ser som tur ut att bli lite lugnare.


Eftermiddagskaffe har blivit viktigt för mig, det är min stund på dagen. Oftast blir det jag och Mathias som sköter butiken på tumis, här undrade Daniel var jag glömt Mathias när jag glömt både det ena och det andra hemma. 

 
Började April med en PartyLitevisning, jag bjöd på vin och lite saltigt och sött. Roligt att få samlas en fredagkväll hos oss. Matilda skickade jag med Morfar på 4-års kalas. Förutom det kalaset har Matilda också hunnit på 3 andra kalas. Känns som att vi bara åt kaka förra veckan!

 En regnig dag tog vi fram vattenfärgerna och målade någon timme. Det har ju varit ganska bra väder härtills så vi har varit en hel del ute. Ibland blåser det stormvindar fast solen skiner och då vill man nog inte vara ute, men just nu är innelekar också pop hos Matilda. Mathias trivs inte sådär hemskt bra utomhus om han inte sover, Det är ju nog ganska tråkigt att bara sitta där i kärran. På veckoslutet blev Matilda flunssig så nu har vi 2 dagar försökt ta det lugnt och se på Mumin, men så sjuk har hon ändå inte varit för det har varit myror i byxorna och på eftermiddagen har det nog blivit att gå ut en stund. Nu har också Mathias fått flunssan, han har igen så sjuk hals att det bara river i mig :(.


Allt möjligt gott har vi ätit de senaste veckorna, här bjöd jag på bananplättar till söndagskaffe. Daniel var inte så övertygad men Matilda proppade glatt i sig plättar. Jag testade också laga nachoplåt, och det var gott så kommer nog säkert bli flera gånger som fredagsgott.



På Galna Dagar hann vi 2 gånger med Mathias. På onsdagen blev det barnkläder, och det vanliga som hårspray, schampo och städmedel. Hittade ingenting åt mig själv men var helt nöjd ändå. På lördagen åkte vi med mamma för att jag sku köpa en klänning att ha på kommande bröllop. Den klänningen blev det inte, hittade en annan istället, lite dyrare men denhär kommer jag nog använda flera gånger. Och så en skjorta och ett par byxor till vårens kalasande. Sådär annars tyckte jag Galna Dagar hade ganska dåliga erbjudanden i min smak, hittade inte sååå mycket till barnen som jag tänkt men mamma köpte en del.

Annars så rullar vardagen på, jag tycker att jag inte gör mycket annat än tömmer och fyller diskmaskinen, tvättar och viker byk, lagar mat och håller reda på barnen. Daniel har klabbat ved och radat in i lidret, dragit risur och eldat i skogen. Såndänt som nu hör våren till. Vi har hållit fast vid våra 2 besök i veckan på gymmet, så måste tacka momi och mofi och famo och fafa som ställer upp som barnvakter så vi får träna :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)