16 mars 2016

Sugmärken

När vi kom hem från Tahko för 3 veckor sedan började det blomma upp röda utslag på min hals. Utslagen blev torra och fast jag smorde in halsen så fortsatte det sprida sig. Nu på veckoslutet var det som värst, såg ut som om jag hade halsen full med sugmärken, inte vidare trevligt!
Halsen har ändå inte varit helt torr, det har kliat, men inte kliat där var utslagen är. På armarna har jag också små torra fläckar så antagligen har jag brist på någonting i min kropp. I ett skede såg det också ut som att de tänkte sprida sig från halsen ner på bröstet men det blev bara röda fläckar som försvann utan att bli torra.
Jag har inte bytt ut någon salva eller mejk så det borde int heller vara en allergisk reaktion. På måndagen när det var som värst och verkade fortsätta sprida sig ringde jag för att få en läkartid, men nähe, de fick jag inte! Så det är bara att hoppas att det går över av sig själv. Smorde en gång med kortison som hon i telefonen på hvc sa, men jag är tycker inte alls om att använda korticon och underviker så långt som möjligt. Grävde istället fram min salva med aloe vera och har smort det nu några gånger i dagen på halsen och i ansiktet, och det verkar nog som om det har blivit bättre!



Ser inte så farligt ut på bilderna, halsen var betydligt rödare i verkligheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)