5 mars 2016

Nya tag

Jag har från början bestämt mig att jag tänker inte stressa för att få bort mina gravidkilon och komma i någon superform, allra minst sätta upp ett mål att till sommaren ska jag vara fit. Jag tänker att det får ta den tid det tar fast jag inte känner mig bekväm med att vara såhär stor som jag nu är. Visst sku jag gärna villa ha tillbaka de kroppsformer jag hade innan jag började vänta Matilda, men jag vet att det var hårt jobb och 5-6 träningspass i veckan. Och med 2 småbarn känner jag att jag inte riktigt har tid för så mycket tid på gymmet. 
För en tid sedan skrev jag att jag bra kan träna hemma, sparar tid med att inte fara någonstans. Nu har vi några veckor sovit så dåligt om nätterna att jag inte haft energi att träna här hemma, helt slut i huvudet så orkar jag bara inte plocka fram träningsredskapen. Så på måndagen frågade jag Daniel om vi kan börja träna på EasyFit, vi var dit och se men det föll inte Daniel i smaken så det blev inte easyfit fast jag gärna sku gå på LesMills-timmarna. Istället blev det ett gym där jag tidigare tränat på och Daniel tränat där från och till de senaste åren. 
Jag kände att jag måste få komma bort hemifrån utan barn annars kommer jag snart vara ett nervvrak och att få komma bort och träna i fred är säkert det bästa för kroppen och knoppen. 
Så nu är tanken den att 2 gånger i veckan far vi tillsammans till gymmet med Daniel, jag går på en timme och han i punttis. Detta är möjligt så långt som vi får barnvakt, famo och fafa eller momi och mofi är här hemma med barnen den stunden vi är borta. Alla veckor kommer det säkert inte att lyckas och då får vi turas. Daniel kan ju fara vilken dag som helst men jag har valt träningsdagar enligt vilken timme jag vill gå på, och ska försöka hålla fast i dem. Det blir 2 tyngre pass minst i veckan och ska också försöka komma igång med yogan här hemma som motsats till tyngderna på timmarna. 

På torsdagen var jag som sagt på BodyPump, det var bara 45minuter men det räckte gott och väl. Det kändes nog i hela kroppen, ben och armar blev mjölksyra och bara skakade efteråt. Ändå har jag inte haft så farlig träningsvärk nu efteråt. Pump är nog min favorit timme, där får man ta i ordentligt och man kan köra slut den kroppsdelen som tränas för att det sedan byter. 
På måndagen ska jag gå och prova en annan timme som jag hoppas också känns i kroppen, och som ger musklerna en ordentlig omgång. 

Så hoppet om att få bort gravidkilona är kanske inte helt ute! Igentligen är inte kilona så viktiga, mera går jag enligt hur mina kläder känns och väntar att jag ska kunna använda mina egna vanliga kläder igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)