5 mars 2016

Vardag med program

Veckan som gått har varit full med program fast vi igentligen inte haft så mycket extra. På måndagen hade jag och Mathias hemma dag, 2 gånger var vi ute och gå i solskenet. På kvällen var jag och Daniel och kolla in EasyFit för jag ville att vi sku börja träna där. Men att träna i baren är nog inte så lockande, så vi var till ett annat gym och frågade vad de kan erbjuda och fick ett helt bra erbjudande som vi tackade ja till. så nu har vi ett 3 månaders gymkort.
Tisdagar är ju Matildas lediga dag från dagis så vi chillade är hemma hela dagen, var ute i solen och gjorde ingenting extra. På kvällen var barnen till famo och fafa medan jag och Daniel var och träna.
Onsdagen gick till att uträtta lite ärenden på stan med Mathias och på kvällen var Matildas gumor här och hälsa på.
Torsdagen blev shoppingdag med Nannu och Mine. Inte mycket blev det shoppat men vi fick nu halva dagen att gå åt i Jumbo iallafall. På kvällen blev det ett bodypump-pass, första hårda träningen efter graviditeten, och det kändes bara bra när armar och ben skakade!
Fredagen blev en på-vift-dag från morgon till kväll. Direkt på morgonen packade vi oss i bilen och svängde mot huvudstaden, lämnade bilen i Itis och tog metron in till Hesa. Medan Daniel skötte sitt ärende gick jag omkring i Kampen och tittade in i några butiker. Syskonvagnen är lite för lång för att det ska vara smidigt att röra sig bland alla kläder och saker. Vi tog metron tillbaka till Itis med samma biljett och så blev det lunch där. På vägen till bilen sökte jag en tröja jag sett i ögonvrån när vi gick igenom Itis, hittade den till slut och måste gå in och betala den. Istället för att fara hem och byka trasor som vi borde ha gjort for vi till famo och fafa på kaffe och hjälpte dem med lite tekniska saker. Sedan hem och tvätta trasor och iväg till Sibbo. Där blev det pulkaåkning i en enorm backe och sedan chill hos familjen L resten av kvällen. Vi åt lite gott och bara tog det lugnt. Flickorna lekte nätt hela kvällen och utan att strida om leksaker! Skönt om de äntligen kan börja leka utan att man måst vakta dem :)

Sökte hem 2 muggar jag saknar från min samling

Mathias fick åka finåk i Jumbo då vi provkörde Smilen, några extra hundra lappar sku int vara fel!

Matilda har en korvperiord, får hon bestämma så äter vi korv :D

Fredagsmys och massa snacks 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)