10 mars 2016

Så försvann en vecka igen

Denhär veckan har verkligen sprungit förbi, imorgon är det redan fredag och tid att bara vara. Vi har inga planer till veckoslutet, vad jag vet iallafall. Skönt det också, fast det brukar ju nog dyka upp något ändå.
På måndagen var jag med Christa till Itis för att leta efter en finskjorta till mig, utan resultat. Blev annat istället, förstås. På kvällen var vi med Daniel och träna, huhhuh säger jag bara! Tror jag ska skriva ett skillt inlägg om det.
Jag brukar inte städa när jag är ensam hemma med båda barnen, håller hellre dem sällskap, men på tisdagsmorgonen hade Daniel krigat med myrorna så jag fick städa undan alla döda myror i köket när vi steg upp. Fick torka ordentligt för att få bort Raiden, myrorna hade varit inne i skåpet var vi har kärl också så fick tömma en hylla och sätta i diskmaskinen. Hade båda barnen ute och sova efter lunch men fick sen väcka dom för att vi sku hinna i tid på zontearpi. På eftermiddagen gick vi ut och gå, Matilda har blivit en riktigt promenerare :).

Roligt me nya Muminböcker

Igår började min dag inte alls bra, förde Matilda till dagis i vanlig ordning men fick hälsningar från dagis om att ta medicin mot springmask. På vägen hem tänkte jag hamna i diket då skolbussen kom imot, känslan när man har bromsen i bottnet och det bara glider i slasket. Styrde ut mot kanten för att inte fara rakt in i bussen. Och så det som gjorde att bägaren rann över, jag slapp inte upp på gården utan fick föra bilen till grannen och gå i slaske klånttande på Mathias i bilstolen. Sedan gick hela dagen till att byka, byka, byka och städa hela huset. Under hela gårdagen tvättade jag 8 maskiner byk, 1 badkar med Duplon och 1 badkar med leksaker. Okej, Daniel och Matilda sköljde sen av alla leksaker före de gick i bastun. Matilda har inga symptom på springmask och det var nu inte epidemi på dagis heller men hon fick nu en tablett iallafall. Rekommendationen är att hela familjen tar en "kur" men jag får inte ta när jag ammar så jag antar att man inte kan ge det till babyn heller, och då Matilda inte haft symptom så tycker jag det är onödigt att proppa i sig. Nå jag fick iallafall hela huset vårstädat ordentligt!


Den senaste tiden har det blivit sprunget i butiken helt för ofta, vi har inte planerat vad vi ska äta och så har vi bara handlat för några dagar framåt. Så idag, fast jag inte alls hade lust, var jag och veckohandlade riktigt ordentligt så nu ska vi nog klara oss en vecka framåt. Mjölk och kvarg kan behövas köpas till under veckan, men allt det andra borde finnas. Planerade veckoslutet och nästa veckas mat innan jag for till butiken. Om jag sparade pengar på det vet jag inte, men det blir iallafall inga spontan köp när man inte springer i butiken hela tiden.

Skönt att hinna sitta på soffan en stund, snart måste jag flytta en sovande baby i bilstolen och fara efter Matilda. På måndagen var jag där redan 15:30, helt för tidigt tyckte hon för hon hade inte lekt färdigt, så igår var jag lite senare och då var hon klar att komma hem. Ikväll sku det vara träning igen, tur verkar värken från måndagen ha gett med sig.

Daniel önskade mig glad kvinnodag, och skrev "Du bevisa ju att du kan köpa dina blommor själv så du behöver säkert int blommor idag :D" Jag svarade att jag har nog längre glädje av en Muminmugg så han kom hem med en sån istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)