30 mars 2016

Vår Påsk 2016 Lördag

På lördagen hade vi ingenstans bråttom, lagade oss i lugn och ro och for sedan till butiken. Sådant kaos redan på parkeringen utanför matbutiken att Daniel tyckte jag sku gå ensam och handla så far han och kör någonstans med barnen. Butikerna hade ju varit öppna på långfredagen och ändå var det helt fullt kaos ?! Matilda hade somnat i bilen, vilket passade mig bra för vi hade planer till eftermiddagen.
Det ordnades påskbasar på Byagården och jag tänkte det sku vara roligt att fara och se på andra påskhäxor så jag fixade Matilda till en söt liten häxa och så for för att kolla in basaren. Där var massor med folk, och sku Daniel ha varit med sku vi nog ha satt oss ner med en kaffe och kakbit, men nu gick vi bara ett varv. Alla påskhäxor sku få en godispåse, men ungdomarna som delade ut den var nog i andra världar och jag måste fråga efter påsen för att Matilda sku få någonting i sin panna. Ute tittade vi en stund på hästen och så for vi hem och påska för pappa.
Klädde Mathias till en kanin och målade morrhår på kinderna, så for vi till famo och fafa och påska. Matilda fick russinaskar men ville hällre äta en smörgås. Drack kaffe där innan vi tackade för oss och for vidare. Via någon och köpa skrindskor åt Matilda, bra att vara ute i god tid! (Den här vintern var det enorm efterfrågan på skrindskor i storlek 24-25, så nu passade jag på att köpa färdigt 26or till nästa vinter, de lär väl ska vara efterfrågade sen :D).
Nästa som fick besök var Morfar, där kom vi mitt i maten så kändes lite snopet men det var bara att slå sig ner vid bordet och äta lite. Pappa hade bjudit sin bror med familj på besök, vi träffar inte dem så ofta så helt roligt att hinna prata med dem också i lugn och ro. Några timmar hann vi vara där och så var det redan sovtider. Matilda åt kvällsgröten där och somnade i bilen. Men vaknade förstås när jag bar in henne. Daniel for till stan på en och jag gjorde ingenting efter att båda barnen somnat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)