30 mars 2016

Vår Påsk 2016 torsdag och långfredag

Vi brukar inte fira påsken med något speciellt, vi har inga traditioner eller någonting vi alltid gör. Och vi firar ju inte heller påsk pga den riktiga orsaken. Men eftersom man nu brukar prata om att man firar påsk..
Vi började vårt påskfirande redan på torsdagen. Matilda fick vara hemma från dagis och Daniel hade också tagit ledigt utan att berätta det åt mig så vi var alla hemma. Efter morgongröten tog jag med Matilda och for till frissan. För första gången satt jag mig i en frisörsstol för att få fixat någon festfrisyr åt mig. Jag ville ha någonting litet, bara så att håret inte sku hänga spikrakt ner men min frissa blev lite ivrig och till slut hade hon lockat mitt hår på 3 olika sätt! Slutresultatet blev iallafall bra, och det blev inte heller något farligt dyrt. Jag hade tagit med pädden åt Matilda som sysselsättning, men vad sku nu den intressera när det finns så mycket annat ? Så Matilda fixade nu om hela skyltfönstret :D Mellan varven fick också Matilda luggen klippt så nu ser hon igen. Så hem och äta mat, ungarna ut och sova och fixa färdigt det sista. Vid kl 15 förde vi barnen och övernattningsutrusning till mammas, vinkade hejdå och for vidare till Daniels föräldrar.

Ville ha en bild på mitt hår, men det var tydligen inte så lätt att fånga det på bild, Lockigt iallafall :D
En stund senare kom taxin och vi var iväg mot terminalen för att fira Daniels pappas 60-års dag med Tallinnkryssning. På båten blev det mat, skratt, drinkar och dans. Elastinen uppträdde på båten och säkert hela båtens passagerare trängdes i baren för att få en skymt av honom. Jag är inget fan och kände igen 2 av hans sånger, så fick nog ingen feelis av att han var där :D.

Drack goda drinkar
Efter 4½ timme sömn var det morgonmål och dags att gå i land. Alla orkade upp fast det blivit sent och vissa mådde lite sämre än andra. Vi gick till Virukeskus för att shoppa, nå alla billiga butiker var utbytta mot svindyra så det blev ingenting köpt. Innan klockan ens var 10 på morgonen satt vi i hotellbaren med ett stop framför oss (inte jag, jag klunkade lite av Daniels lonkero som smakade underligt bra med tandkrämssmak i munnen :D). Vi delade på oss igen och gick till Rimi för att handla lite. Inne på outleten hittade jag en litte-black-dress för halva priset som nog snällt fick komma med. I väntan på att få använda den.. När vi handlat färdigt hittade vi resten av gänget, med ett stop i handen, var annars. Vi gick tillbaka till båten, vilade lite och gick sedan på en lätt lunch. Det kändes verkligen som en långfredag, när klockan inte var mer än 12 och man redan hunnit med massor, och hela dagen ju var kvar! Eftermiddagen ombord på båten spenderade vi i baren, där spelar bändet också på dagen så live-musik var inte så dåligt.


Vid kl 18 klampade vi in hos mammas för att få krama om våra saknade små. De hade varit så snälla hela dygnet, inget pirr och gnäll, båda hade sovit hela natten. Hos mammas blev det lite födelsedagskaffe i form av bulla och lonkero, och pizza till efterrätt. Vi hade ju inte ätit någon mat på hela dagen så det smakade ypperligt med pizza innan vi gick hem och natta barnen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)