23 april 2016

Halftårskalas

Igår blev min lilla prins redan halft år gammal, och det sku vi ju förstås fira! Jag hade bjudit hit helt närmsta släkten och några viktiga personer i barnens liv för att ha ett litet kalas för Mathias. Igentligen är kalaset nu en orsak för mig att få baka, men det är ju trevligt att ha någonting att fira också. Många kunde inte komma men vi hade ändå helt passligt med gäster.




Marianneostkaka (som inte blev så lyckad, gelatinet hade inte smält ordentligt fast jag tyckte det var helt slät vätska så den blev lite klimppig, Dessutom var det helt för gräddigt recept)

Fylldkaka med grädde-mascarpone-hackad dajm och hela hallon, oj det var mumsigt!
Några små presenter
När kalaset var slut blev ännu familjen L och Matildas gufar här och bada bastu. Flickorna lekte inte lika nätt som senast men helt okej. De fick gå turvis i bastun för att lite lugna ner sig mellan varven.

En skön kväll i trevligt sällskap! Nu bara jag ännu sku få taget halvårsfoton på Mathias sku det vara läget under kontroll :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)