23 april 2016

Tömma lådor

Det är ju nog en tid sedan redan Daniel och Matilda ändra om i hennes rum för att hon bättre sku få ro på kvällen, men jag har inte lagt upp någon bild hur det nu ser ut. På något sätt känns rummet större, men råddigare. När hon leker så drar hon ut alla lådor och tömmer dom upp och ner nästan, så hennes rum ser nog ut som ett slagfält de flesta dagar.
Igår på morgonen tog jag och tömde alla leksakslådor i en hög på golvet och började sortera; kärl och matsaker, dockkläder, docksaker, och en låda med allt möjligt. Hon sku vara med och hjälpa men hittade hela tiden "nya" saker hon behövde leka med. Jag brukar försöka att hon inte sku ha alla saker framme samtidigt, men nu när alla lådor töms och innehållen blandas så går det inte att hålla på sidan någonting. Jag börjar inte sätta helt undan sånt som ändå leker med, det finns redan saker i skåpet på lager som kommer fram när vi kan sätta bort någonting annat.
Ett barnrum ska vara lekvänligt, och det stör nog inte mig att hon drar ut alla leksaker när hon leker. Lite bättre sku hon få vara på att hjälpa att städa men för tillfället är det nog någon helt annan än hon som städar undan alla leksaker på kvällen. Sen när hon börjar hämta alla sina saker till vardagsrummet kan jag nog få lite nippor och säga att hon för föra bort det som bara ligger kring golvet och hon inte leker med nu.

Fast det är städat ser det råddigt ut

Gardinen drog hon i sängen hela tiden så den tog jag ner, annars sku hon nog fort ha haft stången i huvu! Tavlorna är ännu på hyllan och väntar att bli uppsatta. Mattan ska bytas ut bara jag hittar en annan åt henne. 

2 kommentarer:

Tack för din kommentar :)