18 april 2016

Träningsbabbel

En och en halv månad har vi nu tränat på gym med Daniel, eller jag går ju på någon timme men iallafall. Har det gett resultat ? Det kan jag inte svara på. Jag hade ju hoppats på att nog det sku ske någon förändring, men det har inte blivit så mycket träning ändå. Fortfarande siktar vi på att gå 2 gånger i veckan och har klarat det ganska bra, lite paus blev där när jag hade varit på operationsbordet och inte vågade träna direkt efteråt. I Mars skrev jag att jag hittat den perfekta träningskombon, nå int har jag en gång efter det varit på den hårda timmen. Det har bara inte blivit av, vi har inte alltid haft möjlighet att komma iväg på måndagen heller. Torsdagens pump har jag försökt hålla fast i men förra veckan blev den också imellan.
Förra veckan blev det tränat helt bra, och jag sku gärna se att varje vecka sku innehålla lika mycket träning. På måndagen tränade jag med skivstången här hemma, på tisdagen var jag på timme + gym, onsdagen blev det vagnlänk 30 minuter, torsdagen kahvakuulaträning här hemma och på fredagen timme + gym. Fredagens timme var nog verkligen effektiv, mina ben skakade ännu flera timmar efter träningen! Och förstås var det vårens sista vatsapakara fredagstimme så nu kan jag inte ens gå på den. Tisdagens vatsapakara är inte alls lika effektiv, jag tycker inte det känns någonstans under den timmen så för min del sku dom kunna byta dragare till tisdagen.
Jag vill inte träna på gym nu för jag har inget passande program och börjar inte betala för ett program jag kan köra med 1,5 månader. Jag kan inte heller träna bara på må få på gymmet, efter att jag haft ordentliga program så vill jag inte träna bara det jag känner för. De några gånger jag nu varit på gymsidan har jag gått efter vatsapakara och tränat lite armar och rygg med hantlar för att få hela kroppen tränad. Hemma tränar jag helst med kahvakuulan och något "program" från någon tidning eller pinterest, hur bra de nu sen är har jag ingen aning om. Men nu har jag iallafall fått kroppen sjuk av de programmen så :D.

Här kan ni fundera vilken som är tagen i Mars och vilken i April, sådär hemskt stor skillnad är det ju nog inte. MEN, jag får på mig mina byxor jag hade innan graviditeten, jag får till och med på mig byxorna jag hade innan jag började vänta Matilda, det ni! Och fast går de också! Snyggt är det inte, de spänner lite men iallafall känns det super bra. Så på rätt håll är jag. Fick också höra att jag blivit så smal sedan personen senast sett mig, så någon annan tycker iallafall att det hänt någonting med min kropp. Fortfarande orkar jag inte ta stress, jag kommer inte vara i någon snygg form denhär sommaren, bilringen runt magen kommer nog vara kvar, men småningom småningom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)