31 maj 2016

Förra veckan i bilder

Början av veckan gjorde vi ingenting extra,var mest bara hemma. Vi var ut och gå med mamma både måndag och tisdag. På tisdagen visade mamma hur man lagar riktig köttsoppa så det fick vi äta restiga veckan. Riktig köttsoppa vinner nog maletköttsoppa alla gånger! På onsdagen var jag till banken och så blev det sushi-lunch. 


På fredagen var vi på marknad ett varv. Samma skit säljer dom ju år efter år men det blev iallafall en glass åt Matilda och en kringla åt mig. 

Mathias har haft lös mage i 2 veckor just så har hela tiden fått snusa och kolla om det behöver bytas. Nu har det lite lugnat ner sig, utan att ljuga så har jag på 2 veckor bytt säkert 100 skitblöjor! Stackars barn när allt bara kommit rakt igenom. Tror det var tand nr.2 som förorsakade problem, för ingen annan har haft någonting i magen.



Morfar var här och lämnade en ny flytväst när inte var hemma, förstås. Men nu är Matilda färdig för skären när mofi kommer hem! Mathias fick också en babyflytväst som jag hittade på loppis.


På fredagen hade jag PartyLite så bakade årets första rabarberpaj. Igentligen hette receptet kladdkaka med rabarber men jag hade den påflit lite längre i ugnen för jag ville inte ha en helt rinnande kaka att bjuda på. 


På lördag var det Pavens öppningsfest och förstås regnade det. Vi var först hos J och G, for därifrån till Paven, åt franskisar och körde sedan tillbaka till Söderkulla. Blev en lång timme på Gården inann vi bröt upp och for hem. En ganska oplanerad kväll som spenderades i bra sällskap. Bilden tog en som tittade på Daniels telefon och ertappade mig att tjuva Daniels franskisar :D 



 Lite eftermiddagskaffe och rester från fredagen. Imellan får man äta i vardagsrummet ;)


En fröken som inte var trött men ville ha sin dyna på golvet och vila lite. Somnade på 2 minuter till dagsvilan :D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)