29 maj 2016

Sommarlov

Vårt sommarlov började på torsdagen ganska exakt 15:40 då jag för sista gången sökte hem Matilda från "dagis".Nu ska hon vara hemma med mig och Mathias hela sommaren och i höst börjar de tillsammans på dagis. Över 3 månader ska hon alltså vara hemma nu. Det känns bra samtidigt som det nog kommer ta en tid att vänja sig att vi är helt lediga. Vi kommer nog hinna göra en hel del denhär sommaren så jag hoppas på fint väder men också någon mulen dag så man med gott samvete kan vara inne och leka också.
Så som det nu ser ut kommer jag vara ensam med barnen från morgon till kväll då Daniel jobbar långa dagar och dessutom har 1 timmes arbetsväg. Jag kommer nog vara ganska slut de första veckorna och huset kommer säkerligen förfalla på den tiden. Vem ska hinna städa och laga mat undrar jag. På sommaren blir det dessutom alltid mycket råddigare när man bara kommer in och slänger lite saker innan man går ut igen. Och på kvällen får man sedan röja allting, om man orkar. Jag tror det kommer bli många parkbesök under sommaren, hemma orkar vi inte sitta dag ut och dag in. Till skären ska vi förstås också fara, vi alla och bara Matilda.
Vi har inte destumera planer för sommaren, jag vet inte ens när Daniel har semester så jag har inte kunnat planera någonting. Högholmen och Mumindalen borde vi väl besöka, men annars är det helt skönt att bara vara också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)