18 maj 2016

Klädkris och träning

När det blev sommarvärme i början av Maj fick jag en liten klädkris och jag hade helst bara hållit mig inomhus för att inte behöva fundera på passande kläder.
Jag är i ganska samma storlek nu som för 2 år sedan, men jag känner mig mycket större, så fast kläderna går på mig känner jag inte för att klämma mig i några korta shorts. Dessutom sku övredelen vara amningsvänlig och jag kan bara inte gå omkring med en "undertopp" på mig. Nå nu hittade jag ju någonting på skåpbottnet som passade och som jag kände mig helt bekväm i.
Något jag inte förstår är varför alla shorts måste vara så förbaskat korta!? Man ser ju ungefär underbyxkanten med shortsen som säljs i butikerna. Och finns det en längre modell kostar de dubbelt mera. Också alla sommarklänningar är så korta att man nog måste ha trikåshorts under om man inte vill visa allt man har. Men iår är det tydligen inte inne med trikåshorts för jag har inte snubblat över sådana. Caprileggins har varit min favorit på somrarna, jag äger 1 par och nu verkar det inte finnas i butiken. Så jag går väl klädd i långa byxor och t-shorta hela sommaren.
Nu har jag fattat tycke för loose-fit byxorna så har tagit mina "gamla" (oanvända) i användning och beställt 2 nya, med mönster så jag inte alltid bara ska vara svart från topp till tå.
Magen är ju den jag vill gömma, jag vill inte ha spända byxor och en spänd skjorta så man ser alla valkar, så där är också loosefit byxorna bra för de spänner inte så allt klämms ut och jag kan ha en vanlig skjorta till. Jag tycker de är svårt att hitta någon övredel som känns bra. Jag vill inte ha någonting spänt men jag vill inte heller ha en skjorta som gör mig att se större ut. Ilandsproblem och problem jag själv kan göra någonting åt. Jag vet!

Det där sista kilo som är kvar från graviditeten vill inte försvinna av sig själv så nu är det upp till mig för att få bort det, och dedär 3 som är kvar från Matilda. Träningen har blivit lite mera igen, och jag ska nog försöka hålla det till 4-5 gånger i veckan också hela sommaren. Det är ju ingen hård eller lång träning, men iallafall. Förra veckan var jag ut och gå 4 dagar och gjorde också lite core-träning på kvällarna. Lite är bättre än ingenting får väl mitt motto vara..

Maten har jag ännu inte heller ork för att börja se över dessmera. Jag fyller min tallrik med massor av grönsaker och så mat till. Brödet vill jag inte förbjuda för 2 skivor ruispalat håller mig betydligt längre mätt än 1 portion gröt på morgonen, så ibland känns det dumt att äta gröt för sedan är jag hungrig igen efter en stund. Nu har jag ätit tuorepuuro med frukt på, klarar mig ganska bra till lunch på det. Kvällen är nog värst, då är jag jättejätte hungrig och behöver ofta 2 kvällsmål för att klara mig. Kvällen blir så lång när vi äter middag redan 16:30. Ända som hänt efter att jag lämnat bort mina 2 chokobitar med kaffe är att mjölken minskat så att Mathias behöver mera flaska.

4 kommentarer:

  1. förstår int heller vaför man sku villa visa skinkona när man har shorts! å lägger du till ett mellanmål mellan moronmål å lunch kanske du int e så hungri på kvällen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då när ja äter moronmål före 7 kanske ja sku hinna me ett mellanmål före lunch men när ja äter moronmål 8:30-9 så hinner ja nog int me någo mellanmål före 12 :D

      Radera
  2. Hur märker du att mjölken har minskat? Jag ammar också däför undrar jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han får suga mycke längre före de kommer någonting, allt mer så länge att han tröttnar o ger opp, de "stiger" int heller på samma sätt som förut. Man märker nog sen när mjölken börjar sina :D

      Radera

Tack för din kommentar :)