11 juni 2016

I mitt garage


För tillfället ser min vagnarsenal ut såhär sedan någon månad tillbaka. Senaste tillägget är Emmaljungan längst till höger som jag kom billigt över och tyckte jag behöver en vagn som är bra att ha ute på gården eller i bilen åt Matilda. Nå hemskt mycket har vi inte använt den sen heller så nu har jag satt den till salu och hoppas bli av med den.
Läste igår på facebook om "ratasähky" och jag känner att jag har lite det nu, haha. Så först ut är Spidern, efter det ryker Brion.

Mountain Buggy +One är nog vår dyrbaraste vagn och den jag bäst tycker om att köra. Den rullar på som ingenting med 1 barn i och med 2 är den ändå lätt att skuffa. Och eftersom vår 2,5 åring älskar att åka kärra så behöver vi en syskonvagn.
Brio Happyn köpte jag förra hösten som sovvagn åt Mathias. Det var lixom billigare att köpa den än att köpa ett regnskydd till MB:n! Nu sover Matilda i den, till något annat används den inte och i höst när hon börjar dagis igen så behöver vi inte den mera.
Crescent Classic är vagnen vi köpte åt Matilda och den kommer nog stanna så länge vi behöver en sovvagn här hemma.
Crescent M300 är vår resevagn, för det mesta bor den i bilen. Fast den är bred så tycker jag den är lätt att köra med i stan och butiker då den har snurrande framhjul. Och det bästa med den är nog dens muunneltavuus (svenska?). Passar både baby och barn, Matilda börjar visserligen vara lite för stor för den nu då den inte har något ordentligt fotstöd. Det är vår enda vagn med ergonomisk sittdel och därför får den stanna en tid.
Emmaljunga Spidern skrev jag redan om, trodde jag sku ha mera användning för den men den står nog mest och samlar saker på sig.

Förra sommaren sålde jag vår Beemoo EasyTravel 4 som fungerat som resevagn, liten och smidig var den men jag tyckte inte om att den hade horn som styre.
Också Emmaljunga Cerox sålde jag bort då det inte mera behövdes en skilld vagn hos momi.

Jag har några vagnar i kikaren som jag ännu sku villa prova innan Mathias blir för stor, men först ska majoriteten av de vi har säljas!

4 kommentarer:

  1. Har aldrig helt förstått iden varför man "behöver" så många vagnar till en unge, men kanske man förstår det sen när man själv har barn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå nu har ja ju 2 ungar så de e ju bara 2,5 per man ;)
      De nu samma sak som endel har 100 par skor, en del har bilar som hobby, ja tycker om barnvagnar o nöjer mig int me en :)

      Radera
  2. Hej, tänkte skriva lite om vårt val, intressant att läsa dina val och vad du tyckt om dem.
    Under graviditeten läste jag mycket om vagnar, och vi ville klara oss med bara en vagn. Valet föll på Brio Smile, och nu med drygt ett halvt års användning kan jag säga att vi är jätte nöjda! Den är så smidig i butiker etc pga svängbara framhjul, man kommer sig fram i slask och snö med att låsa framhjulen, bilskyddet får man fast utan skilda adapter, koppan var tillräckligt stor (används ännu också då han sover ute, och han rymms ännu bra i den) stor varukorv (dock lite svår att komma till då man har koppan på).
    Ifall vi haft bättre förvarsutrymme hadde jag villa ha en skild länkvagn (tex Happy eller någon Emmaljunga) med 4 stora hjul. Blir lite väl skumpit på skogslänk, men nu väljer jag som regel bara länkar på lite bättre vägar. Så långt jätte nöjd! Men så får vi se hur det blir med ett större barn / möjligen nr 2 i framtiden = syskonvagn etc.
    -Heidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, tack för kommentarerna, roligt att få läsa om andras tankar här också! :)
      Jag var inte så insatt när jag valde vår Crescent Classic, jag kollade inte ens på andra vagnar än vagnar med 4 fasta hjul. Senare fick jag upp ögonen för andra vagnar och Smilen var länge min dröm, nu har jag som tur kommit över den, behöver ju inte en sån längre :D Smilen är mera nog en stadsvagn än en vagn man far på länk med på gropiga grusvägar, men annars är den ganska perfekt! ;) Smilen är ju rymlig men viktgränsen på 15kg kan komma emot fort :/

      Radera

Tack för din kommentar :)